Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka ny iPhone 4 med iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Min fru har aldrig länkat sin iPhone 4 till sin MacBook PRO, och nu har jag gett henne min gamla iPhone 6. Så jag vill synka hennes 4a och göra en säkerhetskopiering i iTunes 10 innan jag kasserar den telefonen och synkar iPhone 6 med macbooken.
Tyvärr hittar jag inte hennes iPhone 4 i iTunes när jag pluggar in telefonen med USB. Kan man i iTunes lägga till en iPhone i någon meny? Både datorn och iPhone 4an är inloggade på samma Apple ID nu, det var olika IDn från början.
Är ganska okunnig på Mac tyvärr så gärna svar på lekmannaspråk
Har googlat i 3 timmar utan att ha hittat någon lösning:(
Admin, har jag lagt inlägget i ferl rubrik så vänligen flytta det snälla.

Bästa hälsningar

Du anger att det är iTunes 10, vilket är ganska gammalt.

För att kunna ge relevanta tips så skulle det vara bra för oss att veta även vilken version av OS X det är i datorn, och vilken version av iOS det är i iPhone 4.

@Spirello, hallå, är du där?

Svårt att ge några säkra tips med så lite information. Men jag skulle tro att lösningen är att uppdatera iTunes (vilket eventuellt kräver uppgradering av operativsystemet först).

Senast redigerat 2016-08-03 14:44

RE:

Tjena

Ledsen för sent svar. Problemet var att frugan inte uppdaterat sitt operativsystem på länge så det inte gick att synka mobilen. Fick hjälp av en vän som är kunnig på Mac som hade ett gammalt operativsystem på lager, för det frun hade var för gammalt för att uppdatera till det nyaste direkt?

Stort tack Jesper för din vilja att hjälpa till❤️

Med vänlig hälsning,
G

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

@Spirello, hallå, är du där?

Svårt att ge några säkra tips med så lite information. Men jag skulle tro att lösningen är att uppdatera iTunes.

Senast redigerat 2016-08-03 14:22
1
Bevaka tråden