Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyra film på dator titta på AppleTV?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hyrde igår en film via iTunes på datorn och vill nu se den på AppleTVn, jag trodde att samma AppleID är den magiska ingrediensen om skulle få allt att funka. Men icke!
AppleTVn har hamnar i en loop om att jag måste godkänna köpet i iTunes på datorn, vilket (jag tror) jag gjort.
För jag hade samma problem på datorn igår.

Någon som kan klara ut detta för mig?

Det här har du kanske redan läst hos Apple?

Citat:

Om du hyrde filmen på din dator men vill se den på en iOS-enhet, ansluter du enheterna och synkroniserar med USB. När du flyttar en hyrd film från din dator försvinner den från din dators iTunes-bibliotek. Du kan flytta filmen mellan enheterna så ofta som du vill, men du kan endast ha den på en enhet åt gången.
Om du hyrde filmen på en iOS-enhet eller Apple TV kan du inte flytta den till någon annan enhet.

Men måste erkänna att jag inte blir särskilt mycket klokare själv heller. Har bara hyrt grejer i Apple TV och sett dem direkt där.

TILLÄGG: Hittade också det här:

https://support.apple.com/kb/PH19624?locale=s...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-07 11:26

Jag hyr alltid direkt från AppleTV och det fungerar klockrent. Har aldrig testat att hyra från datorn och sedan flyttat, men om jag var du skulle jag kontakta Apple. De borde kunna hjälpa dig med ditt problem.

1
Bevaka tråden