Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia, datatrafik på Blå linje i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bytte nyligen från Telenor till Telia och upptäckte nu att datatrafiken hos Telia verkar avsevärt sämre under jord. Speciellt kilometrarna mellan T-centralen och innan Järvafältet börjar. Trodde det var tillfälligt men testade att byta tillbaka till mitt Telenorkort och vips så fungerade det mycket bättre igen. Jag kan tillägga att jag testade med både min gamla iPhone6 och den nya 6S med samma resultat.

Någon som upplevt samma sak på angiven plats?

Då är det ganska tydligt att Telia har sämre täckning just den linjen. Ring Telia och felanmäl om du tycker det är dåligt.

Jag har full täckning på 3G under jord. Det är bara datatrafiken som berörs. Vill gärna veta om någon annan upplever detta innan jag börjar "bråka" med Telia

Ursprungligen av primu[s]®:

Jag har full täckning på 3G under jord. Det är bara datatrafiken som berörs. Vill gärna veta om någon annan upplever detta innan jag börjar "bråka" med Telia

Det är antingen täckningen eller ett fel i Telias system relaterat till ditt SIM då du har testat två lurar. Tycker det är ganska självklart att det är täckningen, men vi får se om det är någon som svarar och inte upplever samma

Jag har Tele2 och har i princip ingen täckning mellan Rinkeby och Centralen. Jag har en iPhone 6s Plus. Det står att jag har 3G men det går inte att surfa alls.

Någon som vet vem som Tele2 delar datanät med?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-05-20 08:48
Ursprungligen av primu[s]®:

Någon som vet vem som Tele2 delar datanät med?

Telenor, genom http://www.net4mobility.com/

Ursprungligen av reboot81:

Det var inte svaret jag ville höra. Det kanske är något med accesspunkterna nere under jord då?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-05-20 10:58
Ursprungligen av primu[s]®:

Någon som vet vem som Tele2 delar datanät med?

3G-nätet delar de med Telia, så där är kanske kopplingen mellan TS icke fungerande surf och de som har Tele2 och det inte fungerar.

Jag håller med. Har telia och åker blå linje varje dag. Mellan Solna C och T-Centralen går det i princip aldrig att surfa när man åker under högtrafik, dvs 7-9 på morgonen och 16-17 på eftermiddagen. Upplever att det går lite bättre om man åker andra tider så jag inbillar mig att det beror på överbelastning?

1
Bevaka tråden