Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dropbox-alternativ för OSX 10.4 Tiger

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat använda en fin iBook. Allt fungerar helt okej. Men jag behöver en molntjänst. Det självklara valet var såklart icloud drive, men det fungerar inte riktigt tillfredställande genom webbläsaren, på gränsen till inte alls på den gamla ibooken. Mitt vanliga alternativ är då dropbox, vilket fungerar genom webbläsaren. Men man skulle vilja ha ett "skrivbords-program" också, så man kan synka en mapp tex, som på vanliga datorer. Dropbox har ju ett riktigt bra sådant program, med alla funktioner jag önskar. Trots gamla installationsfiler så säger dropbox mot OS äldre än 10.6. Förstårligt men det går alltså inte riktigt att komma runt.

Har ni förslag på något bra moln-system som jag kan använda istället? Jag ska bara synkronisera dokument i princip så varken något behov av mycket gratis utrymme,

Skulle gissa på att ingen av tjänsterna idag supporterar 10.4, det är 11 år gammalt och slutade supporteras av Apple själva för snart 7 år sen.

Men prova Google Drive osv..

Ursprungligen av keptang:

Skulle gissa på att ingen av tjänsterna idag supporterar 10.4, det är 11 år gammalt och slutade supporteras av Apple själva för snart 7 år sen.

Men prova Google Drive osv..

Varken Google Drive eller Onedrive funkar. Testade även dessas online versioner med google docs och Office online, men det gick inte så bra med gamla webbläsare...

Känns lite som jag är ute på omöjligt uppdrag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-22 17:49

Satt faktiskt med en 10.4-maskin idag och förde över lite gamla bokföringsfiler fram och tillbaka. Jag använde usb-minne och Dropbox via websidan. Kom inte på tanken att något annat skulle fungera. Och tror inte det går att hitta någon molntjänst som fortfarande erbjuder kompatibel app, men hojta till om du gör det!

Förresten, tipsar om TenFourFox ifall du inte redan känner till den webläsaren.

Ursprungligen av IngoX:

Satt faktiskt med en 10.4-maskin idag och förde över lite gamla bokföringsfiler fram och tillbaka. Jag använde usb-minne och Dropbox via websidan. Kom inte på tanken att något annat skulle fungera. Och tror inte det går att hitta någon molntjänst som fortfarande erbjuder kompatibel app, men hojta till om du gör det!

Förresten, tipsar om TenFourFox ifall du inte redan känner till den webläsaren.

Tack för webbläsartipset! Det fungerar bra mycket bättre än gamla versioner av firefox, safari, IE. Klarar även icloud hemsidan, MS office online, google docs. Löser i princip mitt problem även om det är lite halvsegt att skriva online. Men det fungerar helt klart!

Jag tror du har rätt i att det inte går att hitta en kompatibel app, man får nog nöja sig med dropbox genom webbläsaren!

1
Bevaka tråden