Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid uppdatering av OS X 10.10.3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en Mac Mini som inte använts på ett tag, och som jag tänkte skulle uppgraderas till El Capitan, då den (just nu) kör 10.10.3. När det skulle uppdateras fastnade den dock halvvägs i progress-bar:en i många många timmar (typ över natten). Ingen lycka, så jag dödade strömmen och satte igång den igen, i hopp om att den skulle uppgradera fint den gången. Tyvärr inte. Den kommer ungefär halvvägs, varefter den helt tyst och annonserat stänger av sig själv efter ca. 4 minuter. Samma sak om man gör så på nytt.

Jag har testat att starta den med opt/alt-tangenten inne, och kan då välja på start-disk - där b.la. Recovery-10.10.3 finns som alternativ. Om man går in i den och väljer terminalen, skriver sw_vers -productVersion svarar den 10.10.3. Om jag däremot väljer Choose startup disk så påstår den där att den är 10.10.5.

I första rutan som dyker upp i Recovery mode fås alternativet "Reinstall OS X". Om den väljs, får man godkänna användaravtal, varefter man ska välja startskiva, men då är alla hårddisks låsta, dvs. locked.

Min fråga är om det finns någon som kan guida mig för att uppgradera min Mac Mini? Jag har (nog) en rätt ny Time Machine-backup på HDD:n, så är inte rätt för att blåsa den partitinnen om det krävs, men slipper det gärna om det går. Hur ska jag gå tillväga?

Jättetacksam för all hjälp jag kan få!

Vilken model? Ex. early 2011, Late 2012 etc. Hur mycket ram minne har du? Kör du HDD eller SSD som operativdisk.

Ursprungligen av JoelBurman:

Vilken model? Ex. early 2011, Late 2012 etc. Hur mycket ram minne har du? Kör du HDD eller SSD som operativdisk.

Det är en Mac Mini Late 2009 med uppgraderad 4GB RAM (uppgraderad för ~ 2 år sedan). Kör original 160 GB HDD. Dvs. MC238xx/A

Jag lyckades till slut rulla tillbaka till 10.10.1 och därefter uppgradera till 10.10.5. Kan inte förklara vad som gick fel, men nu verkar den vara igång igen!

1
Bevaka tråden