Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömkabel från gammal ATV i ny ATV

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag antar att detta inte är några problem? Att använda strömsladd från gammal ATV till nya ATV.

Vill undvika att dra ny kabel bakom tv men samtidigt inte att saker och ting börjar brinna.

Det är en helt vanlig apparatkabel. Men den nya kabeln är betydligt "finare". Den gamla var sträv och konstig.

Ursprungligen av Capeman:

Det är en helt vanlig apparatkabel. Men den nya kabeln är betydligt "finare". Den gamla var sträv och konstig.

Tack det kan jag leva med tills jag bestämmer mig för att dra om

  • Medlem
  • 2015-11-20 16:15

Jag kör med min gamla ATV 3-kabel i min ATV 4. Men som Capeman säger så spelar det absolut ingen roll.
Anledningen till att jag inte bytt är att jag har satt på en stor MDF-skiva på min tv-bänk så att den nu även fungerar som en rumsavdelare. Det negativa är att kabeldragningen till apparaterna i/på bänken blir en kvalificerad mardröm. Ska jag byta kabeln måste jag använda mig av en dragfjäder för att ens få fram kabeln till ATVn.

Ny pryl förtjänar en ny kabel, tycker jag.

Tror ju iofs inte att den gamla skulle börja brinna, direkt.

Ursprungligen av the_eagle:

Hej,

Jag antar att detta inte är några problem? Att använda strömsladd från gammal ATV till nya ATV.

Vill undvika att dra ny kabel bakom tv men samtidigt inte att saker och ting börjar brinna.

Jag kör också ATV3 kabel på ATV4, smidigt att installera bara att byta enheten på 15 sekunder
när man använder det gamla kablaget.

Klart man använder samma kablar, ut med kablarna, bort med den gamla, dit med den nya, in med kablarna - inget behov att programmera om fjärrkontroller eller ändra inställningar

1
Bevaka tråden