Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad visar bara högtalarikon vid AirPlay

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-10-14 21:43

Skaffade mig en iPad Air 2 härom veckan. När jag sveper upp Control Center och trycker på AirPlay så visar den bara en högtalarikon och alternativet skärmdubblering dyker inte upp. Uppgraderade idag till 9.0.2 men problemet kvarstår. Har en gammal jailbreakad Apple TV 2 och med min iPhone 6 (iOS 8.4) fungerar det felfritt och ikonen visar där istället en TV.

Är det något jag missat att aktivera i iPaden eller vad kan problemet vara?

Finns ju buggar re AirPlay på 9.0.1/2
Kan ju bero på det?
Jag kan inte spela upp till airplay-högtalare, ljudet bryts efter ngn minut så där.

För att airplay ska funka från iOS 9 måste din ATV vara uppdaterad till senaste mjukvaran (6.2 eller senare) och inte vara jailbreakad.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-10-14 22:31
Ursprungligen av marcushedenstrom:

För att airplay ska funka från iOS 9 måste mottagaren vara uppdaterad till senaste mjukvaran (6.2 eller senare) och inte vara jailbreakad.

Ja, läste det förut. Sjukt irriterande då jailbreaket på min ATV verkligen behövs nu när Plex börjat ta betalt inuti sin app för att man ska kunna använda den fullt ut. :/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-20 10:37

Den är ju billig. Vill man ha något brukar man få betala.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-10-22 13:34
Ursprungligen av kenjon:

Den är ju billig. Vill man ha något brukar man få betala.

Absolut. Hade det varit så från början kan jag köpa det mer, men när man köpt appen en gång (den kostade ju förut) och fått nyttja funktionerna tycker jag det blir lite girigt att börja ta betalt inuti appen senare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-22 14:20

Nja, du betalar ju för nya funktioner som tillkommer och inte fanns tidigare. Ungefär som en uppgradering.
Vi har nog blivit lite bortskämda med de låga/gratis priserna för appar...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-10-22 14:38
Ursprungligen av kenjon:

Nja, du betalar ju för nya funktioner som tillkommer och inte fanns tidigare. Ungefär som en uppgradering.
Vi har nog blivit lite bortskämda med de låga/gratis priserna för appar...

Nej, de tog ju bort funktionerna jag betalat för och ber mig betala för dom igen. Blir lite principiellt för mig, haha.

1
Bevaka tråden