Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6, problem med ljudet efter 9.0.2

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plötsligt får jag inte ljud varje gång det kommer ett meddelande eller när det ringer till mig så hörs bara ringsignalen men inte syns det ngt på mobilen att de är inkommande samtal. Vet någon vad det beror på. Detta händer men inte varje gång. Innan jag uppdaterade min mobil hade jag inga bekymmer med den.
Vad ska jag göra för att få bort detta?

Mvh
Martina

Senast redigerat 2015-10-12 17:01
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad är etc?? ?

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-10-12 17:53
Ursprungligen av Missetina:

Plötsligt får jag inte ljud varje gång det kommer ett meddelande eller när det ringer till mig så hörs bara ringsignalen men inte syns det ngt på mobilen att de är inkommande samtal. Vet någon vad det beror på. Detta händer men inte varje gång. Innan jag uppdaterade min mobil hade jag inga bekymmer med den.
Vad ska jag göra för att få bort detta?

Mvh
Martina

Har samma symtom på min iphone 6a, på dotterns 5a tycks det fungera toppen. Dock så är det mestadels problem med icke Apple appar. Ett tag så fick jag precis som du, samtal och väckarklockan utan att skärmen tändes upp. Samtalen och väckarklockan löstes med några omstarter. Men problemet med tex Facebook Messenger kvarstår, i vissa fall får man ingen ljudindikering, fast ljud är på för appen, volymen satt till hälften (för både ringsignal och vanlig ljud volym). Har felrapporterat till både Apple och Facebook. Förhoppningsvis så löses i nästa uppdatering.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-12 18:04
Ursprungligen av Missetina:

Vad är etc?? ?

Et cetera (med mera, till exempel, och dyligt). Dvs läs länken och följ de steg som står där.

Ursprungligen av kenjon:

Et cetera (med mera, till exempel, och dyligt). Dvs läs länken och följ de steg som står där.

Hi hi jo de förstår jag. Fick bara för mig att de fanns ngt på min iphone .... Ha ha ha

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Har samma symtom på min iphone 6a, på dotterns 5a tycks det fungera toppen. Dock så är det mestadels problem med icke Apple appar. Ett tag så fick jag precis som du, samtal och väckarklockan utan att skärmen tändes upp. Samtalen och väckarklockan löstes med några omstarter. Men problemet med tex Facebook Messenger kvarstår, i vissa fall får man ingen ljudindikering, fast ljud är på för appen, volymen satt till hälften (för både ringsignal och vanlig ljud volym). Har felrapporterat till både Apple och Facebook. Förhoppningsvis så löses i nästa uppdatering.

Ja, då får vi hoppas att de blir bättre.

Om ni menar omstart är de då att stänga av mobilen eller tvångsstänga när man trycker på båda knapparna samtidigt?
Stänger av min mobil varje kväll.

Ursprungligen av Missetina:

Om ni menar omstart är de då att stänga av mobilen eller tvångsstänga när man trycker på båda knapparna samtidigt?
Stänger av min mobil varje kväll.

Om du läser tråden som jag länkade till så framgår nog båda alternativen (om inte - omstart är stänga av och på, hård omstart är "båda knapparna samtidigt").

1
Bevaka tråden