Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Markera allt ifrån ett visst ställe?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj?

Kan man markera allt ifrån ett visst ställe i en text?

Alltså så man inte behöver hålla på skärmen i typ 10 min.

T.ex där pilen visar och upp?

Som på Windows kan man klicka Ctrl + shift.
Finns samma funktion på iPhone, isf hur gör man?

//Tackar så mycket för hjälpen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-05 15:03

Du börjar med att klicka för att få fram start- och slutmarkören. Sedan flyttar du startmarkören till början på texten. Klart! Det bör ta lite mindre än 10 minuter av ditt liv...

Jag har för mig att jag har hört något om att 3D Touch på nya telefonerna ska erbjuda förändringar för detta... Får se på fredag

Ursprungligen av frazze:

Du börjar med att klicka för att få fram start- och slutmarkören. Sedan flyttar du startmarkören till början på texten. Klart! Det bör ta lite mindre än 10 minuter av ditt liv...

Jag menar förstås på em större text...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-05 17:40
Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Jag menar förstås på em större text...

Gör som frazze föreslog, men dutta på statusraden längst upp medan du flyttar startmarkören. Då scrollar du till början av texten, och markeringen följer med.

Fungerar dock bara uppåt...

Ursprungligen av Vassius:

Gör som frazze föreslog, men dutta på statusraden längst upp medan du flyttar startmarkören. Då scrollar du till början av texten, och markeringen följer med.

Fungerar dock bara uppåt...

Får man fråga hur du menar med att dutta på statusraden?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-05 22:56
Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Får man fråga hur du menar med att dutta på statusraden?

Längst upp på skärmen där klockan är. Funkar i "alla" appar för att snabbt scrolla till början av texten/sidan/listan.

Ursprungligen av Vassius:

Längst upp på skärmen där klockan är. Funkar i "alla" appar för att snabbt scrolla till början av texten/sidan/listan.

Om vi gör som du säger att vi markerar där vi vill. (T.ex ifrån mitten) Om vi då vill ha därifrån och upp till början, så kunde man som du säger klicka på statusraden. Men hur får man med sig markeringen upp om man släpper och klickar?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-06 08:50
Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Om vi gör som du säger att vi markerar där vi vill. (T.ex ifrån mitten) Om vi då vill ha därifrån och upp till början, så kunde man som du säger klicka på statusraden. Men hur får man med sig markeringen upp om man släpper och klickar?

Det är en tvåhandsoperation. Håll startmarkeringen med ena handen/fingret och klicka på statusraden med andra. Inte det smidigaste, men det funkar.

Ursprungligen av Vassius:

Det är en tvåhandsoperation. Håll startmarkeringen med ena handen/fingret och klicka på statusraden med andra. Inte det smidigaste, men det funkar.

Aha, man kan "fula" sig så.
Thx!

1
Bevaka tråden