Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur synka iBook med iPad mellan iPhone

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-20 21:45

Får inte till synkning av pdf filer som jag laddat ner till iBook.
Jag vill ju kunna ladda ner till valfri enhet och sedan läsa det i en annan valfri enhet

Går inte

Ursprungligen av Megolon:

Går inte

Du snackar goja, det går visst. Jag har massvis med manualer och bruksanvisningar i pdf-format i iBook som synkar till min iPhone och min iPad. Funkar utmärkt. Inställningar görs i iTunes under böcker.

Ursprungligen av Sir N.:

Du snackar goja, det går visst. Jag har massvis med manualer och bruksanvisningar i pdf-format i iBook som synkar till min iPhone och min iPad. Funkar utmärkt. Inställningar görs i iTunes under böcker.

Om du använder iTunes går det men enligt hans beskrivning använder han inte iTunes och då går det inte.
iBooks har inte iCloud synkning.

Ursprungligen av Megolon:

...enligt hans beskrivning använder han inte iTunes...

Var i beskrivningen står det att han inte använder iTunes?

Jag tycker att han inte säger någonting alls om hur han vill att synkningen ska gå till, bara att han vill ha en synkning.

Och även om han inte använder iTunes, så kan väl det tipset få komma fram ändå. Det är väl bra att berätta att det finns lösningar - även om det då kanske inte är den högst önskade lösningen.

Senast redigerat 2015-09-21 07:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Var i beskrivningen står det att han inte använder iTunes?

Jag tycker att han inte säger någonitng alls om hur han vill att synkningen ska gå till, bara att han vill ha en synkning.

Jag ser hur Megalon kom till sin tolkning, sedan kanske han drog för hårda slutsatser på den enkla meningen.

Citat:

Får inte till synkning av pdf filer som jag laddat ner till iBook.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Var i beskrivningen står det att han inte använder iTunes?

Jag tycker att han inte säger någonitng alls om hur han vill att synkningen ska gå till, bara att han vill ha en synkning.

Äsch...orka.

Senast redigerat 2015-09-21 07:18
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-21 07:14

Jag har inte använt iTunes så det var att kunna synka utan det, men det gick alltså inte.
Får kolla detta med iTunes om jag ska haka på det.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2015-09-21 08:55

...men hur gör jag för att synka....

Ursprungligen av Megolon:

Om du använder iTunes går det men enligt hans beskrivning använder han inte iTunes och då går det inte.
iBooks har inte iCloud synkning.

Blev intresserad av frågan. Om jag har suttit och letat upp t.ex. en manual på min iPad samt laddat ned den och sparat i iBook på densamma. Hur gör jag för att synka den till andra enheter?
Måste jag ladda ned den på en dator med iTunes för att det skall synka med alla enheter?
//a

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-22 12:29
Ursprungligen av andersn:

Måste jag ladda ned den på en dator med iTunes för att det skall synka med alla enheter?

Ja.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2015-09-22 20:07

Tack
//a

  • Medlem
  • 2015-12-09 19:08

Men synkningen med I-tunes var väl innan El Captain. Där hittar jag inget sätt att synka mina böcker köpta från ett annat förlag..

Ursprungligen av Basil:

Men synkningen med I-tunes var väl innan El Captain. Där hittar jag inget sätt att synka mina böcker köpta från ett annat förlag..

Vad menar du? Slutade synkningen i iTunes att fungera när du uppgraderade till El Capitan?

1
Bevaka tråden