Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Barn som familjemedlem i iCloud - kreditkort?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker lägga till min äldste son som familjemedlem i iClouds familjedelning.
Men när jag ska skapa kontot så får jag inte gör det pga att jag bara har ett betalkort anslutet till iCloud och inte ett kreditkort.
Är det verkligen så?

Jodå så är det. Jag har pratat med Apple nu och det krävs ett kreditkort när man ska skapa ett barn i familjedelningen. Varför? Jo för att citera honom jag pratade med "som ett skydd för Apple, att det alltid ska finnas pengar om det sker stora köp". Doh! Men vad i hela friden sa han? Är det inte precis därför jag ville ha familjedelning? Finns det inte pengar ska det vara stopp. Nåja då får jag tänka efter om jag ska aktivera familjedelning.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jodå så är det. Jag har pratat med Apple nu och det krävs ett kreditkort när man ska skapa ett barn i familjedelningen. Varför? Jo för att citera honom jag pratade med "som ett skydd för Apple, att det alltid ska finnas pengar om det sker stora köp". Doh! Men vad i hela friden sa han? Är det inte precis därför jag ville ha familjedelning? Finns det inte pengar ska det vara stopp. Nåja då får jag tänka efter om jag ska aktivera familjedelning.

Möjligen är det så, även om det låter lite märkligt. Men, fine. Aktivera med kreditkort, radera det sedan och lägg in ett betalkort eller ett iTunes presentkort.

Ok så det räcker när man aktiverar alltså?
Jo jag blev förvånad av hans uttalande.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ok så det räcker när man aktiverar alltså?
Jo jag blev förvånad av hans uttalande.

Ja

1
Bevaka tråden