Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är det dags att ställa sig med klockan under kranen. Min digitala krona har börjat "fastna" lite när man inte har snurrat på den på ett tag. Den känns nästan klibbig typ. Apple rekommenderar då själva att man tar klockan under ljummet rinnande vatten och snurrar kronan fram och tillbaka och trycker lite på den.

Ursprungligen av iAmFille:

Nu är det dags att ställa sig med klockan under kranen. Min digitala krona har börjat "fastna" lite när man inte har snurrat på den på ett tag. Den känns nästan klibbig typ. Apple rekommenderar då själva att man tar klockan under ljummet rinnande vatten och snurrar kronan fram och tillbaka och trycker lite på den.

Finns redan en hel tråd om detta. http://www.99mac.se/forum/p/2245093
Se gärna inlägg #16 specifikt om kronan.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-21 13:43

Innan jag lägger minst 4000kr på en klocka så undrar jag om någon av er ångrar ert köp eller funderar på att sälja eran klocka i väntan på gen 2? Är den värd pengarna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-21 13:53

Jag har haft min i lite mer än en månad nu och ångrar verkligen inte köpet.
Jag körde iof Pebble i ett år innan så jag visste att smartklocka är rätt för mig och skulle idag absolut inte vilja vara utan.
Men smartklocka är inte för alla så...

har haft min i 2 månader, ångrar inget!

Ursprungligen av flat7:

Innan jag lägger minst 4000kr på en klocka så undrar jag om någon av er ångrar ert köp eller funderar på att sälja eran klocka i väntan på gen 2? Är den värd pengarna?

Har man en vanlig klocka sen innan så är det inget att fundera på, denna klocka gör ju så mycket mer...=)

Jag har en konstig relation till min klocka, jag fullkomligt älskar den, men tänker inte alls på den. Vilket jag tror är positivt. Samtidigt konstigt då man oftast pillar väldigt mycket på sina tekniska prylar.

Ursprungligen av flat7:

Innan jag lägger minst 4000kr på en klocka så undrar jag om någon av er ångrar ert köp eller funderar på att sälja eran klocka i väntan på gen 2? Är den värd pengarna?

Det kan nog bara du svara på.

För mig är det en guldklimp (i alu) och en förlängning av min iPhone, remote till flera saker, inköpslista etc etc. Ångrar inte en minut att jag köpte min.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-21 15:01

Aldrig i livet att jag släpper min. Har haft den i två månader och kan inte vara utan den.

Enda sättet jag frivilligt är utan klockan är om jag tvingas amputera armarna.

Ursprungligen av pmarriott:

Enda sättet jag frivilligt är utan klockan är om jag tvingas amputera armarna.

Haha, så pass alltså!

Ursprungligen av zinned:

Aldrig i livet att jag släpper min. Har haft den i två månader och kan inte vara utan den.

Den länken är så snygg så jag dreglar! Men 5000 är för smärtsamt (för mig). Är det där Apples original eller någon annan variant?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-21 18:05
Ursprungligen av f1valk:

Den länken är så snygg så jag dreglar! Men 5000 är för smärtsamt (för mig). Är det där Apples original eller någon annan variant?

Absolut Apple original. länken inköpt i fredags. Jag har haft ett antal tredjepartslänkar tidigare men sålde dem och la sedan på ca 1000 kr ytterligare för denna.

Den är verkligen helt magisk, inget snack om saken.

Hej!!!!

Jag har fått lite problem med,min Apple Watch jag får inte till den riktigt jag kommer bra till menyn på vilket språka jag ska ha jag trycker på English men inget Hjälp,jag vill att kockan ska funka.

Mvh

Mac_Morpheus

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-21 18:28
Ursprungligen av Mac_Morpheus:

Hej!!!!

Jag har fått lite problem med,min Apple Watch jag får inte till den riktigt jag kommer bra till menyn på vilket språka jag ska ha jag trycker på English men inget Hjälp,jag vill att kockan ska funka.

Mvh

Mac_Morpheus

Jag fattar inget av det du skriver, vad exakt är det som inte funkar som det ska?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-07-21 19:30

@Mac_Morpheus har problem med att ställa om klockan till engelska som jag tyder det till, kan någon med en Apple Watch kanske guida honom?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-21 20:09

Du ska inte trycka alls, bara beröra skärmen lite lätt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-07-21 21:20

Svettigt av klockan?

Klockan är stor. Jag undrar om någon som har klockan upplever att det blir svettigt och om den klibbar fast på armen, och med sportarmbandet i plast så blir jag undrande. Vad säger du?

Senast redigerat 2015-07-21 22:05
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-21 22:26

Nej, inget band har nånsin klibbat fast på mig

Ursprungligen av Mac_Morpheus:

Hej!!!!

Jag har fått lite problem med,min Apple Watch jag får inte till den riktigt jag kommer bra till menyn på vilket språka jag ska ha jag trycker på English men inget Hjälp,jag vill att kockan ska funka.

Mvh

Mac_Morpheus

Här har du hela användarguiden till  Watch. Med den kan du inte misslyckas.
https://help.apple.com/watch/#/

Ursprungligen av Sontan:

Klockan är stor. Jag undrar om någon som har klockan upplever att det blir svettigt och om den klibbar fast på armen, och med sportarmbandet i plast så blir jag undrande. Vad säger du?

Klockan är normalt sett inte stor. Menar du  Watch Sport - så skall den väl kunna klibba om du sportar på och svettas. Klockan skall dessutom sitta tajt - om alla funktioner skall fungera. Något obehag - nej.

Har haft min i snart 2 månader också. Den sitter där den sitter - utom vid laddning. Kommer bara ersättas - kanske av  Watch mod 2.....

Ursprungligen av Sontan:

Klockan är stor. Jag undrar om någon som har klockan upplever att det blir svettigt och om den klibbar fast på armen, och med sportarmbandet i plast så blir jag undrande. Vad säger du?

Har haft min med både sportbandet och metallarmband och den uppför sig som vilken klocka som helst som sitter lite tajt dvs klibbar fast lite om man blir varm, blev lite förvånad över att sportarmbandet inte gav svett-känlsa dock, väldigt behagligt att bära.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-22 08:14

Någon som vill sälja sin AW sport?

Ursprungligen av flat7:

Någon som vill sälja sin AW sport?

Jag har en som kommer tillbaka från service i denna eller början av nästa vecka. Sport 42 med vitt armband.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-07-22 22:58
Ursprungligen av grenhall:

Jag har en som kommer tillbaka från service i denna eller början av nästa vecka. Sport 42 med vitt armband.

Vad hade du tänkt dig för pris på den?

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-22 23:58
Ursprungligen av Egil:

Vad hade du tänkt dig för pris på den?

Lugna sig lite, jag har väl första tjing??

Ursprungligen av Egil:

Vad hade du tänkt dig för pris på den?

Runt 4000:- + frakt.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-07-23 00:35
Ursprungligen av flat7:

Lugna sig lite, jag har väl första tjing??

Självklart!

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-07-26 21:08

Då var man ägare av en AW SS med svart läderarmband! Oj vilken skillnad mot min tidigare AW Sport. Köpte min för 5500kr begagnad vilket jag tycker var ett kap med tanke på att jag sålde min AWS för 5700kr på blocket.

Ursprungligen av Egil:

Då var man ägare av en AW SS med svart läderarmband! Oj vilken skillnad mot min tidigare AW Sport. Köpte min för 5500kr begagnad vilket jag tycker var ett kap med tanke på att jag sålde min AWS för 5700kr på blocket.

Det är inte samma klocka som Sporten. Läderarmbandet är också otroligt skönt. Bara att skaffa ett i metall också - så är du helgarderad för byte.

Bevaka tråden