Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloudlagring

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag behöver hjälp med att få mina bilder som ligger på min Mac mBilderna ligger i appen Bilder och jag har lagt de i olika album. Sammanlagt är det ca 4000 bilder.
Jag vill nu att dessa bilder ska vara tillgängliga på min iPhone och iPad. Jag betalar för 200 GB lagringsutrymme på iCloud. Min iPhone har endast 16 GB minne och iPad har 32 GB.
Till en början givk det bra och bilderna/albumen började dyka upp på både iPhone och iPad. Men nu tar det stopp. Det är bara hälften som dyker upp.

Jag försökte göra om på iPhonen genom att avmarkera iCloud-bibliotek och fick då en varningsruta att alla bilder skulle raderas från iPhone. Om jag ville hämta tillbaka de igen behövdes det 10 GB ledigt utrymme på iPhonen.

Jag trodde inte att iClouds lagringsutrymme hade något att göra med iPhonens fysiska minne? Vad gör jag för fel?

Hur får jag hela mitt bildbibliotek tillgängligt på alla enheter?

Tacksam för svaren!!

Du ska på din iPhone och iPad välja under Bilder i inställningarna välja "Optimera lagring"
Då sparas mindre bilder på dina enheter och när du väljer att titta på en bild laddas den ner.
Efter ett tag så tas bilden bort och ersätt återigen av den mindre bilden för att spara utrymme.
Jag har ett bildbibliotek på min Mac som är 70GB stort men det upptar bara 2.8GB på min iPhone.

Tack för svaret. Optimera lagring är ibockat. Likaså överför till min bildström och iCloud bilddelning.

Så hur stort är ditt bildbibliotek på din dator och hur mycket utrymmer upptar det på dina i-enheter?

Biblioteket på datorn är på 42 GB. På iPhonen upptar bilder i kamerarullen 525 mb och iCloudbiblioteket 11 gb. Men som jag förstår räknas dessa 11 gb av från mina 200gb.

1
Bevaka tråden