Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Envis tangentsbordsbugg...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har upplevt samma elände som jag råkat ut för?

jag har tangentbordsgenvägar som vägrar att försvinna. Jag tar bort dem och helt plötsligt så kommer de tillbaka. Jag har rensat dem från alla mina enheter men det hjälper inte. De återuppstår på telefonen efter en stund och sprider sig sedan till övriga enheter...

Det jobbiga är att jag gjorde några dumma shortcuts som bara ställer till det (som att expandera mitt namn till min mailaddress) och nu blir jag inte av med dem.

Jag antar att de försvinner om jag gör en total återställning av min telefon men... det vill jag inte göra.

Någon som har sett något liknande?

Låter väldigt skumt, kanske iCloud-synkning är trög så den inte hinner regga din ändringar för att seden se att det saknas nått och lägger tillbaka dom???

Nej, inte som du, jag har bara sett shortcuts som försvunnit utan att jag tagit bort dem. Fått lägga till dem igen.
Det är säkert iCloud som strular.....?

Upptäckt just att iCloud är väldigt trögt, bilder jag tog för en 3-4h sen fortfarande inte har kommit ner till Bilder på datorn.

Vi får väl skylla på solstormarna som rasat den närmaste tiden

Hmm, det skulle kunna ha med iCloud-synk att göra och jag insåg när jag tänkte på detta att jag har en Mac Mini som server som ligger och snurrar hela tiden - det kan vara den som ställer till det.

Tack, jag fick några ideer att prova

Ursprungligen av BlackSmp:

Hmm, det skulle kunna ha med iCloud-synk att göra och jag insåg när jag tänkte på detta att jag har en Mac Mini som server som ligger och snurrar hela tiden - det kan vara den som ställer till det.

Tack, jag fick några ideer att prova

Haha, jag har också skaffat en Mac Mini för ett tag sen som står och sköter sig själv utan att säga nått, så jag glömmer bort den också när det ska uppdateras och så

Av någon anledning fick jag på min iPhone en dublett av "mvh" där den ena resulterade i "jag är på väg". Fattar inte hur. Har raderat denna 3 ggr nu. Ibland återuppstår den. Fattar inte hur.

Ursprungligen av pmarriott:

Av någon anledning fick jag på min iPhone en dublett av "mvh" där den ena resulterade i "jag är på väg". Fattar inte hur. Har raderat denna 3 ggr nu. Ibland återuppstår den. Fattar inte hur.

Skönt att höra att jag inte är ensam

Just nu så ser det bra ut efter radering på alla device och urloggning från iCloud på Mac minin

Hmmm, kollade på min iPhone nu och jag har också några dubletter, när jag titta lite noga så ser jag att några av dom skiljer lite tex en har ett ett flera ord med versaler/gemener eller ett extra mellanslag typ. Kom också på att jag fipplat med just dom på både iPhone och iPad. Struntar just nu i det tills jag ser att någon tar fram fel version när jag använder dom.

1
Bevaka tråden