Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV som visar myrornas krig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ATV som har en irriterande egenhet. Om jag tittar på ATV och pausar för satt t ex kolla nyheter, har ATV tappat kontakten med t ex svtplay när jag kopplar in den igen. Den visar istället finkornig snö. Det enda som hjälper är att rycka ut nätkontakten. Nån om råkat ut för det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-02 10:17
Ursprungligen av sakusaku:

Jag har en ATV som har en irriterande egenhet. Om jag tittar på ATV och pausar för satt t ex kolla nyheter, har ATV tappat kontakten med t ex svtplay när jag kopplar in den igen. Den visar istället finkornig snö. Det enda som hjälper är att rycka ut nätkontakten. Nån om råkat ut för det?

Jag har inte råkat ut för just det du beskriver men jag har råkat ut för flera andra saker just med SVT Play-appen i ATV.

Dels så kan vi ligga och titta och helt plötsligt bryts det för att visa ett felmeddelande som säger något i stil med att tjänsten är inte tillgänglig. En annan gång kan vi ligga och browsa när sedan ATV plötsligt låser sig, enda lösningen är då att rycka strömmen och boota om.

Detta sker på två separata ATV2 men jag tror nog det sker på ATV3 också. SVT Play-appen i ATV är direkt buggig, den behöver nog ses.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-02 10:21

ATV vilar efter en stund, hur lång tid är din inställd på? Reagerar ATVn på knapptryckningar? Dvs blinkar lampan i fronten?
Har du uppdaterat din enhet till senaste versionen?
Att rycka sladden verkar lite extremt, fungerar det inte att tvinga en omstart?

Vad händer om du efter nyheterna växlar till ATVn's HDMI ingång, om du då får snö, växlar till TV, till någon annan HDMI ingång och tillbaka till ATVn?

Men snö/myrornas krig sker väl bara på analoga ingångar väl? Hur är din ATV kopplad?

Edit: vill instämma med @zinned , SVT Play är helt klart inte perfekt.

Ursprungligen av reboot81:

ATV vilar efter en stund, hur lång tid är din inställd på? Reagerar ATVn på knapptryckningar? Dvs blinkar lampan i fronten?
Har du uppdaterat din enhet till senaste versionen?
Att rycka sladden verkar lite extremt, fungerar det inte att tvinga en omstart?

Vad händer om du efter nyheterna växlar till ATVn's HDMI ingång, om du då får snö, växlar till TV, till någon annan HDMI ingång och tillbaka till ATVn?

Edit: vill instämma med @zinned , SVT Play är helt klart inte perfekt.

1. Det är en ATV av senaste modell hittills. (3?)
2. Jag kommer inte in i ATV.
3. När myrornas krig pågår och jag trycker på fjärren slocknar dioden i fronten. När jag släpper knappen tänds dioden igen. Ibland visar den åter ATV-innehåll om jag trycker hejvilt på knapparna, men det är ingen logik i det hela. Snö även om jag växlar.
4. Borde inte Svt underrättas om buggarna? Fast det har de väl ingen ruta för på hemsidan, bäst som de tycker att de är.

Att den kan vila efter en stund vet jag inte ens om jag har ställt in - har inget minne av det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-07 13:48

Kolla vila- inställningarna är ett bra tips.

Sedan låter det som om det är dags att byta batteri på fjärrkontrollen :9

1
Bevaka tråden