Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmsläckaren eller viloläge startar inte?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har en MacPro 2014 med två st NEC-Spectraview skärmar inkopplade via Displayportarna. Sedan senaste OSX uppdateringen (tror jag!) så startar varken skärmsläckaren eller viloläget vid inaktivitet. Om jag tvingar igång skärmsläckaren med "aktiva hörn" så startar skärmsläckaren en kort stund, sedan tänds skärmarna upp igen. På natten lyser skärmarna, om jag inte stänger av dem på power-knappen.. men då får OSX svårt att hitta den ena slavskärmen när jag startar den igen. Får rycka strömsladden på ena skärmen, sedan hittar Macen den. Irriterande..

Mycket tacksam om någon kan ge tips på hur jag löser detta.

/ Frederik

Har du kryssat ur " vakna vid nätverksaktivitet " - tror jag det heter ?

Tackar för svar. "Vakna för nätverksåtkomst" (under "strömsparare") är ikryssad. Ska den vara avstängd?

Ursprungligen av freppman:

Tackar för svar. "Vakna för nätverksåtkomst" (under "strömsparare") är ikryssad. Ska den vara avstängd?

Prova det. Likaså att du har rätt proportioner mellan strömspararen och skärmsläckare i dom två dragreglagen så dom inte får konflikt - lite alla Windows ?

1
Bevaka tråden