Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad innebär "Rörelsekalibrering" (Platstjänster)?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-04 15:56

Har upptäckt att det är någon typ av platstjänst som hela tiden är på, och kommit fram till att det är "Rörelsekalibrering". Vad gör denna platstjänst? Vilken funktion är den kopplad till?

Troligen är det kopplat till gps o används tex av navigeringsappar o karttjänster

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-04 16:24
Ursprungligen av Mymac4ever:

Troligen är det kopplat till gps o används tex av navigeringsappar o karttjänster

Okej, för jag har stängt av alla appar, så aktivitetsfältet är tomt, så det är inget som är igång, men ändå så lyser "Rörelsekalibrering" lila ändå. Jag antar att detta drar en del batteri?

Ska tilläggas att det gäller en iPhone 6, iOS 8.1.2

Hitta min iPhone kanske?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-05 08:34

Tror det är för systemet och tjänster som t.ex notiscentrets "det skulle ta 43 min att köra hem nu".

Jag tror att det drar minimalt med ström. Den heter motion calibration på engelska och rör M8 processorn (stegräknare m.m).

Citat:

Motion calibration via the m8 motion coprocessor allows for more accurate and energy efficient motion tracking with additions like a barometer, gyroscope, and accelerometer. These are great for fitness or sports buffs, and especially outdoor enthusiasts like hikers, mountain bikers, or rock climbers.

Improvements made on the M8 motion coprocessor means it has its own dedicated CPU (central processing unit) which actually uses LESS battery power.

1
Bevaka tråden