Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande slow motion-parti i all video i iPhone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I all video som jag spelar in med min iPhone 5c får jag en mittsektion med slow motion. Detta syns inte när jag kollar i video-appen, men så fort jag öppnar videon i Bilder-appen så fastnar detta beteende och är kvar även om jag exporterar den eller laddar upp den till nätet. Men hur stänger jag av det? Om jag vill ha video i Slow motion så väljer jag såklart den funktionen, jag vill inte alltid ha det!
Jag har faktiskt inte sett någonting om detta problem i några forum och undrar om verkligen ingen annan retar sig på det?

Du måste ha aktiverat "långsam" av misstag, svep åt vänster (från höger till vänster) så att "pricken" hamnar på "video" istället. Nu är min bild från en 6:a så det kan se lite annorlunda ut hos dig

Tack för svar, men nej, det är inte felet. Grejen är ju att inte hela videon blir långsam, bara ett parti i mitten. Och det blir likadant om jag filmar med ProCamera.

Ursprungligen av islander42:

Tack för svar, men nej, det är inte felet. Grejen är ju att inte hela videon blir långsam, bara ett parti i mitten. Och det blir likadant om jag filmar med ProCamera.

Det är ju iofs så som långsam video blir per default. Du startar med uppspelning i normal fart, sedan kommer ett parti slowmotion och till sist så avslutas det med normal fart.

Kan det vara inställningen i ProCamera som ställer till det?

Jag har svårt att tro att det är något annat än en felaktig inställning - jag skulle iofs prova med att starta om telefonen om jag inte hittar någon inställning som ser suspekt ut

BTW: Vilken app menar du när du skriver videoappen?

Jamen titta! I ProCamera finns en inställning där man ställer in framerate, och den var ställd på MAX. Minskning till 30 fps tog bort slo-mo-partiet!

Ursprungligen av islander42:

Jamen titta! I ProCamera finns en inställning där man ställer in framerate, och den var ställd på MAX. Minskning till 30 fps tog bort slo-mo-partiet!

Du vet väl om att du kan redigera dina videofilmer så att du väljer vilka delar (eller inga alls) som ska visas i slowmotion?

Så dina filmer är inte förstörda - bara onödigt stora.

Tack igen! Ja, det vet jag. Det var bara uppladdningen till FB o liknande direkt från mobilen som blev så knölig.

1
Bevaka tråden