Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS som ej går fram

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjejen köpte IPhone 6, (hade tidigare 5s) körde igång den nya och upptäcker att vissa vänner inte kan skicka sms till henne.
Om hon står i rutan för mottagna gamla sms från ex mig, ser hon med de tre "skrivprickarna" att jag skriver till henne.
Jag skickar och det står levererat, men hos henne dyker inte meddelandet upp.
Detta gäller, som hon känner till endast 4 av hennes kontakter.
Jag och hon har enligt Apple store uppdaterat våra IMessage

Stängt av iCloud och annat på den gamla 5s:en?

Ge lite mer klarhet. Gäller det SMS eller någon annan tjänst för textmeddelanden?

Ursprungligen av keptang:

Stängt av iCloud och annat på den gamla 5s:en?

Den är fabriksinställningarna igen

Ursprungligen av hummel:

Ge lite mer klarhet. Gäller det SMS eller någon annan tjänst för textmeddelanden?

Det är om ex jag skickar ett sms till henne, så ser hon att jag skriver men meddelandet kommer aldrig fram.
De tre prickarna som visar att jag skriver försvinner heller inte på hennes telefon när jag fått klart att det är levererat och jag kopplat ner.
Prickarna försvinner först då hon går ur meddelande och tillbaka igen

Med SMS finns det ingen återkoppling så att mottagaren ser i realtid att du skriver vad jag vet. Kan det vara Apples chatsystem du skickar med?

Ursprungligen av hummel:

Med SMS finns det ingen återkoppling så att mottagaren ser i realtid att du skriver vad jag vet. Kan det vara Apples chatsystem du skickar med?

Kan vara fel av mig och att jag menar Imessage

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-12-11 17:10

Loggade du ur iCloud på den gamla iPhonen innan återställningen?
Slagit av och på iCloud och iMessage på den nya?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2014-12-11 17:21

Är det samma mobilnummer/SIM-kort. Apple har ju gått ut med att det kan vara strul om du byter från iPhone till t.ex. Android. EDIT Jag är medveten om att det var iPhone till iPhone, men det kanske kan vara SIM-kortet som strular?
http://www.99mac.se/artikel/6159-radera-telef...

1
Bevaka tråden