Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänger man temporärt av notiser

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-10-27 22:20

Hej!

Som frågan lyder så undrar jag hur man temporärt stänger av alla notiser i ios8? Jag tycker jättebra om notiser men ibland så vill man slippa läsa dem, speciellt om det inte är passande med en massa privata notiser för stunden. Det enda som jag har hittat är Inställningar->Stör EJ där jag jag har klickat för Alltid på tystnad men denna verkar inte göra vad jag vill. Trots att jag har klickat för denna och har stör ej på så har jag alltid nya notiser när jag sätter på skärmen. Samt att jag får notiser när jag använder telefonen. Hur kan man lösa detta? På macen fungerar det ju jättebra att enbart klicka för "stör ej" så slipper man allting sådant för en liten stund.

Scrolla upp från botten och få upp kontrollcenter, där kan du välja Stör ej-läge manuellt. Klicka på "månen" för att sätta igång Stör ej. Jag använder den funktionen hela tiden. Se till att du har rätt inställningar för samtal, själv tar jag alltid emot samtal även under stör ej.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-10-28 22:22
Ursprungligen av koffas:

Scrolla upp från botten och få upp kontrollcenter, där kan du välja Stör ej-läge manuellt. Klicka på "månen" för att sätta igång Stör ej. Jag använder den funktionen hela tiden. Se till att du har rätt inställningar för samtal, själv tar jag alltid emot samtal även under stör ej.

Mjo men problemet är att det är exakt så som jag brukar göra. Och det är även därför som jag skapade denna tråd. Visst, månen gör att telefonen inte vibrerar etc men den gör ingenting åt notiserna som fortsätter att rulla in även om telefonen som sagt inte längre vibrerar eller tänds upp för dem. Är skärmen däremot på så syns de direkt eller så syns de i notiscenter direkt när jag sätter på skärmen efter att den har varit släckt.

Ursprungligen av mojitoo:

Mjo men problemet är att det är exakt så som jag brukar göra. Och det är även därför som jag skapade denna tråd. Visst, månen gör att telefonen inte vibrerar etc men den gör ingenting åt notiserna som fortsätter att rulla in även om telefonen som sagt inte längre vibrerar eller tänds upp för dem. Är skärmen däremot på så syns de direkt eller så syns de i notiscenter direkt när jag sätter på skärmen efter att den har varit släckt.

Gå in i inställningar -> Stör ej -> Längst ner kan du välja att alltid ha på Stör ej även när telefonen är igång. Standard-läget är att när stör ej endast fungerar när telefonen är släckt.

Ursprungligen av koffas:

Gå in i inställningar -> Stör ej -> Längst ner kan du välja att alltid ha på Stör ej även när telefonen är igång. Standard-läget är att när stör ej endast fungerar när telefonen är släckt.

Notiserna rullar som sagt in i bakgrunden ändå. Trådskaparen vill alltså slippa notiser helt som jag har förstått det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-29 08:28

Det finns nog ingen generell inställning som tillfälligt stänger av notiser som du vill. Du får nog tyvärr ställa in det för varje app, och låta den inställningen gälla hela tiden.

Ställ in så att appens notiser visas i notiscenter (upp till 10 senaste notiserna). Stäng av notiser vid låst skärm, och välj Notisstil vid olåst = Ingen. Då ser du bara notiser när du aktivt drar ner Notiscenters rullgardin.

Inställningar >> Notiser >> [App]

1
Bevaka tråden