Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta data till ny iPhone och överlåta den andra???

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har uppgraderat till en iPhone 5C och låtit sonen ta över min gamla 4S.
Vi gjorde en kopia i icloud så att allt mitt data sparades och hämtades till den nya enheten.
Men hur gör vi nu för att skapa ett nytt appleID i sonens enhet så att han kan göra egna uppladdningar utan att min telefon får hans appar och att kunna radera kontakter utan att de försvinner hos mig?

Är det något jag kan fixa själv eller måste jag gå in på Applestore?

Hoppas på många kloka svar.

Gör en total återställning och skapa ett nytt iCloud i iCloud-inställningarna efteråt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-11 16:09

Hej!

Du kan återställa sonens telefon helt och hållet. Radera all data och alla inställningar.

Under de stegen som sen följer vid uppstarten av den nya telefonen så kan du där skapa ett Apple-ID (om han idag inte har något) samt logga in på iCloud osv.
Detta medför att han får en telefon som är helt avskild från din, precis som det bör vara. Han får även eget utrymme i iCloud för sina säkerhetskopior.

Vill du så kan du självklart knyta ditt kontokort till hans Apple-ID för inköp, så du behöver inte låta han använda ditt kontot för den sakens skull.

I regel rekommenderar jag alltid att varje telefon kör sina egna konton och är en egen separat enhet. Det blir lätt krångligt när man börjar dela konton osv.

Lycka till!

betyder det att jag kan radera all data och alla inställningar på den telefon jag hade tidigare 4S, utan att något raderas i min 5C?
Känner mig oroad om något går fel...

Ursprungligen av maleri75:

betyder det att jag kan radera all data och alla inställningar på den telefon jag hade tidigare 4S, utan att något raderas i min 5C?
Känner mig oroad om något går fel...

Ja. Har du synkat over säkerhetskopian till din nya 5C så berörs den inte av att din gamla 4S återställs.

Ett tips är att läsa handboken och att googla, alt söka här på forumet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-12 11:45

Börja med att slå av iMessage, HittaMiniPhone och logga ut från iCloud.
Sedan kan du Återställa den enligt ovan.

1
Bevaka tråden