Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara video från iCloud bildström?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag behöver få en video från min dator till Instagram och då har jag skapat en bildström i iCloud och jag lägger in videon där, så långt fungerar det. Men när jag ska välja videon i instagrams iPhone-app så finns inte bildströmmen där att välja bland och jag misstänker att jag måste ha videon sparade på min mobil. Men jag hittar ingenstans som man kan spara videon till min mobil. Går detta. Hur kan jag annars lägga upp färdiga videor på instragram?

Du har inte kvar den i kamerarullen alltså? Du behöver nog synka telefonen med en dator (som har klippet) och sen ladda upp via Instagram.

Jag var lite otydlig kanske. Videon finns i datorn. Jag la in den i datorn via iCloud bildströmmen och nu när den finns i min iPhones iCloud bildström så kan jag inte komma åt den via instagram.

Citat:

My Photo Stream supports JPEG, TIFF, PNG, and most RAW photo formats. My Photo Stream does not work with video.

http://support.apple.com/kb/HT4486?viewlocale...

Synka över bilder och video via iTunes.

Ursprungligen av koffas:

Jag var lite otydlig kanske. Videon finns i datorn. Jag la in den i datorn via iCloud bildströmmen och nu när den finns i min iPhones iCloud bildström så kan jag inte komma åt den via instagram.

Synka den till telefonen, inte iCloud.

iTunes har jag aldrig använt aktivt mer än för att skapa en säkerhetskopia. Men nu har jag lagt in filmen i iTunes och kopplat min iPhone till Macen och bockat filmen och klickat på apply och sedan sync. Men jag hittar inte videon i min iPhone. Behöver jag mata ut den först? Jag letar bland mina bilder.

Du ska inte lägga in den som video. Synka den under Foton/Bilder eller vad det heter i iTunes.

edit: http://support.apple.com/kb/HT4236?viewlocale...

Ah, tack!

1
Bevaka tråden