Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg i IOS 7 gör att Hitta min Iphone kan stängas av

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En bugg som upptäckts i IOS 7 gör att lösenordet till Icloud kan kringgås och funktionen Hitta min Iphone stängas av. Buggen innebär en säkerhetsrisk och är enligt uppgift åtgärdad i kommande uppdateringen IOS 7.1.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-02-07 15:00

Men för att denna bugg ska bli användbar krävs det ju att iPhonen är helt utan lösenkod eller Touch ID. En tappad/stulen telefon med någorlunda säkerhet borde inte drabbas.

Ursprungligen av Dalle:

Men för att denna bugg ska bli användbar krävs det ju att iPhonen är helt utan lösenkod eller Touch ID. En tappad/stulen telefon med någorlunda säkerhet borde inte drabbas.

Jag tillhörde en av dem som inte körde med någon kod före IOS 7. Bekväm av mig antar jag, men sedan IOS 7 blir man ju mer eller mindre tvingad. Nu tänker jag inte ens på att jag har det, Touch ID fungerar för det mesta klockrent och tar knappt någon längre tid än helt utan.

Hur som – helt rätt att det inte borde vara så många som kan drabbas av buggen, men som påminnelse om varför man ska ha kod fungerar den bra.

  • Medlem
  • 2014-02-07 15:11

En kompis ringde så sent som i morse och bad mig om hjälp för att tömma/spärra hennes sambos borttappade 5s. Han hade varit på krogen och lagt ifrån sig den i fyllan och villan. Telefonen tömdes och spärrades via iCloud, men vi fick ingen info om var telefonen befann sig.

Ursprungligen av Dalle:

En kompis ringde så sent som i morse och bad mig om hjälp för att tömma/spärra hennes sambos borttappade 5s. Han hade varit på krogen och lagt ifrån sig den i fyllan och villan. Telefonen tömdes och spärrades via iCloud, men vi fick ingen info om var telefonen befann sig.

Usch va tråkigt sånt är. Blev av med min 3GS för ett par år sedan, och fick via iCloud hela Sergel torg i Stockholm som område. Rätt omöjligt att springa runt där och hitta tjuven i fråga. Löste sig efter ett samtal till polis/försäkringsbolag, men otrevlig upplevelse ändå.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-07 22:09
Ursprungligen av Dalle:

En kompis ringde så sent som i morse och bad mig om hjälp för att tömma/spärra hennes sambos borttappade 5s. Han hade varit på krogen och lagt ifrån sig den i fyllan och villan. Telefonen tömdes och spärrades via iCloud, men vi fick ingen info om var telefonen befann sig.

Tömmer man den får man nog ingen GPSposition. Info om plats funkar bara fram tills den töms.

1
Bevaka tråden