Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia Mobil Komplett 2GB

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej har köpt en iphone 5C funderar lite på vilken mobilabonemang jag ska teckna Telia mobil komplett 2GB verkar vara vettig för 299Kr
Då ingår även home wirlese zoner och telia verkar dom ändå som har det kom med era tankar och funderingar ?

Varför just Telia? Finns andra som ger mer data till ett lägre pris utan bindningstid/uppsägningstid, t.ex. här eller här.

Ursprungligen av keptang:

Varför just Telia? Finns andra som ger mer data till ett lägre pris utan bindningstid/uppsägningstid, t.ex. här eller här.

Det gör dom men båda saknar fysisk butik kunna få hjälp direkt och framför allt Telia Homerun om man tex lyssnar mycket på wimp Hifi där det drar en hel del data med tanke på ljudkvalitet ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-12-11 14:25
Ursprungligen av keptang:

Varför just Telia? Finns andra som ger mer data till ett lägre pris utan bindningstid/uppsägningstid, t.ex. här eller här.

För att jämförelsen ska fungera med Telia så måste du räkna bort Hallon som - om jag förstår det rätt - saknas 4G/LTE.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-11 14:51

Comviq = Tele2 = Har egna butiker du kan besöka.

För övrigt så har jag Telia och med det även gratis tillgång till deras Homerun-zoner. Jag är inte det minsta intresserad av att använda dem då det går så oerhört långsamt i jämförelse med LTE. Homerum är överkört av LTE och är inte längre ett försäljningsargument.

Ursprungligen av zinned:

Comviq = Tele2 = Har egna butiker du kan besöka.

För övrigt så har jag Telia och med det även gratis tillgång till deras Homerun-zoner. Jag är inte det minsta intresserad av att använda dem då det går så oerhört långsamt i jämförelse med LTE. Homerum är överkört av LTE och är inte längre ett försäljningsargument.

Det håller jag med om det ända som kan vara intressant med homerun är att det finns ingen data tak rätt fritt fram annars är 4G/LTE ett bra alternativ !

Ursprungligen av Faaarrreee:

Det håller jag med om det ända som kan vara intressant med homerun är att det finns ingen data tak rätt fritt fram annars är 4G/LTE ett bra alternativ !

Värderar du det högre än ett lägre pris, så kör hårt!

  • Medlem
  • Vulcan
  • 2013-12-11 15:50

Kör själv komplett 2gb, sjukt nöjd. Obegränsat sms, mms och samtal utan uppkopplingsavgift, räkningen är alltid 299:-, ganska skönt att slippa överraskningar. Klart att LTE är snabbare än Homerun-zonerna men dom är bra att ha när man förburkat sina 2gb och hastigheten sänks. Sen har jag haft väldigt bra erfarenheter med Telias kundservice. Just nu får man också ett extra-sim till surfplattan (som delar surf-pott med telefonabonnemanget) gratis i 12 månader utan bidningstid.

Har också Telia Komplett 2 GB delat med min fru. En räkning, två telefoner - lägre konstnad än vad vi hade enbart på frugans abonnemang tidigare ?

Min motiv: Homerun är ointressant. Fysiska butiker spelar inte så stor roll - använder dem sällan utan det är täckningen här uppe i Norrbotten där jag fortfarande tycker att Telia har ett övertag så fort du rör dig utanför tätorterna. Så jag tar inga risker och stannar kvar - abonnemanget är dessutom inte bundet så jag kan byta när jag vill

För oss fungerar det hela bra: min fru talar och skickar sms - jag använder data - perfekt att dela?

Det extra SIM-kortet ska jag snart beställa - jag har dock redan ett gratis kontantkort som kommer att räcka till och med halvårsskiftet så jag avvaktar slutdatum för erbjudandet för att få två veckor längre data senare (Jo, det är snålt:)

SÅ där nu löste tele2 så jag får uppgradera kostnadsfritt mitt Maxi Unlimited Fast pris 10GB till 4G föt 345kr samma abonnemang kostar idag 449kr hos tele2 så jag stannar kvar tror inte det kan bli bättre än så

1
Bevaka tråden