Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppdatering/återställning från iOS 7 beta

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2013-10-09 18:34

Plötsligt när jag startar mina iPrylar (iPhone och iPad mini) möts jag av "Hej, Hello, Hola, slide to set up" skärmen. När prylen ska aktiveras kommer jag bara till "iPhone kunde inte aktiveras eftersom aktiveringsservern inte är tillgänglig för tillfället" (den har inte varit tillgänglig i 4 dagar nu).

Jag testar koppla in telefonen i datorn och får upp meddelandet "Programvaran på iPhone enheten "iPhone 4s" har löpt ut och måste uppdateras till en nyare version". Ok måste vara iOS7 betan som löpt ut, jag klickar på uppdatera och får upp "Den här versionen av iPhone-programvara (7.0) är den senaste."

Okej då är det väl bara att återställa då? Klickar återställ och får upp "Problem uppstod vid hämtningen av programvara för iPhone-enheten "iPhone 4s". Den begärda resursen hittas inte.". Jag kan alltså inte ens återställa telefonen.

Jag sätter telefonen i recovery mode och får istället upp "iPhone enheten "iPhone" kunde inte återställas. Den här enheten kan inte använda det begärda bygget."

Någon som har förslag på vad jag ska göra?

Kolla din hosts-fil.

  • Medlem
  • Boden
  • 2013-10-09 18:36

Vad är det?

I denna tråd finns instruktioner (inlägg #2 på sidan där).

https://discussions.apple.com/thread/2403673?...

Citat:

Step 1 – Open the Terminal.app
Either by start typing Terminal on the Spotlight, or by going into Applications -> Utilities -> Terminal.

Step 2 – Open the hosts file
Open the hosts by typing on the Terminal that you have just opened:
sudo nano /private/etc/hosts

Type your user password when prompted.

then i scrolled down to the bottom, and where it says :
127.0.0.1 gs.apple.com, I just added a # and a space before it. Then saved it, and it updated without a problem."

1
Bevaka tråden