Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slå ihop SMS-trådar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om det skapats två "SMS-trådar" från samma person, en via personens iMessage mailadress och den andra från personens mobilnummer. Hur kan detta åtgärdas? Jag vill ha allt från personen i samma tråd. Går de att slå ihop eller sker det automatiskt om någon iställning ändras?

Ursprungligen av Chaosstar:

Om det skapats två "SMS-trådar" från samma person, en via personens iMessage mailadress och den andra från personens mobilnummer. Hur kan detta åtgärdas? Jag vill ha allt från personen i samma tråd. Går de att slå ihop eller sker det automatiskt om någon iställning ändras?

Nej, de går inte att slå ihop.

Okej, men varför blir det två trådar och hur åtgärdar jag det hela så att alla medelanden i framtiden bara kommer till en av trådarna från personens iMessage-mail och mobilnumret?

Ursprungligen av Chaosstar:

Okej, men varför blir det två trådar och hur åtgärdar jag det hela så att alla medelanden i framtiden bara kommer till en av trådarna från personens iMessage-mail och mobilnumret?

Bra fråga! Vet faktiskt inte. Har också det här. Det beror i mitt fall bland annat på om den andra parten skickat från sin iPhone eller iPad, och vilket Apple ID de har använt på respektive enhet.

Ändras det om man knyter de mail-adresserna till personen i kontakter tro?

Ursprungligen av Chaosstar:

...från personens iMessage-mail och mobilnumret?

Har du både mail-adressen och mobilnumret inlagda i samma kontakt i din adressbok?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du både mail-adressen och mobilnumret inlagda i samma kontakt i din adressbok?

Verkar som att hans andra mail blivit iMessages-mail när han uppdaterade till iOS 7. Så vi får se om det hjälper med att jag lägger in den mailen också eller att han byter tillbaks till den han brukar ha.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-01 15:10

Hos den avsändande personens enheter ska det i Inställningar - Meddelanden - Skicka och ta emot - Börja nya konversationer från - "mobiltelefonnumret"

1
Bevaka tråden