Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har jag inte lekt så länge, men iOS 7 känns inte alls laggigt på min iPad 3. Kanske kanske en aningen långsammare än på min 4S, men inte alls det skräckscenario vissa målat upp. Tvärtom är det klart användbart och nu har man ingen lust att gå tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-18 23:45

Jag är framme vid Verifierar uppdateringen. Men det avbryts hela tiden... Jag trodde att man då hade programvara i luren och det bara ska vara att packa upp..? Eller är det något fel hos mig..?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-18 23:45
Ursprungligen av sickan_25:

Det där hade jag också problem med. En snabbsökning på Google gav lösningen: starta den inbyggda väderappen en gång och låt den uppdatera så fungerar det i Notiscenter också.

Skumt, det fungerar inte för mig ändå Har haft den inbyggda väderappen uppe några minuter, och även startat om telefonen. Fungerar inte..

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Äntligen klar. Allt är som förr men ändå inte alls, så spännande! Måste sova en stund innan det är dags att jobba!

Håller med. Sitter och letar nya funktioner, och hoppas på att hitta massa nytt

Ursprungligen av Rajje:

...aktiveringsservrarna inte går att nå över huvud taget.

Samma här på iPad minin, gick dock fint på iPhonen.

Hittar inte hur man söker på telefonen numera...gawd...förut var det ju bara att slajda till vänster, så var finns en manual till detta chicka ios någonstans, hittar inte det heller? Lika rörigt som julafton

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-18 23:51
Ursprungligen av panther:

Samma här på iPad minin, gick dock fint på iPhonen.

Hittar inte hur man söker på telefonen numera...gawd...förut var det ju bara att slajda till vänster, så var finns en manual till detta chicka ios någonstans, hittar inte det heller? Lika rörigt som julafton

Dra bara nedåt på hemskärmen, typ i mitten, så dyker Spotlight upp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-18 23:51
Ursprungligen av panther:

Samma här på iPad minin, gick dock fint på iPhonen.

Hittar inte hur man söker på telefonen numera...gawd...förut var det ju bara att slajda till vänster, så var finns en manual till detta chicka ios någonstans, hittar inte det heller? Lika rörigt som julafton

När du är på "skrivbordet" så "slajdar" du bara nedåt, så får du fram Spotlight.

Ursprungligen av vicce:

Skumt, det fungerar inte för mig ändå Har haft den inbyggda väderappen uppe några minuter, och även startat om telefonen. Fungerar inte..

Mycket märkligt. Själv såg jag den inte först eftersom den hamnar under kalendern, och när jag väl hittade den fungerade den inte. Men efter "tricket" med väderappen lirar det!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-18 23:53
Ursprungligen av sickan_25:

Mycket märkligt. Själv såg jag den inte först eftersom den hamnar under kalendern, och när jag väl hittade den fungerade den inte. Men efter "tricket" med väderappen lirar det!

Har du länk till sidan där du hittade tipset?

Ursprungligen av FreddeB:

Dra bara nedåt på hemskärmen, typ i mitten, så dyker Spotlight upp

Ursprungligen av vicce:

När du är på "skrivbordet" så "slajdar" du bara nedåt, så får du fram Spotlight.

Så var det ja, tack

Ursprungligen av vicce:

Har du länk till sidan där du hittade tipset?

Tyvärr inte. Sökte i telefonen och nu är det borta...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 00:05
Ursprungligen av vicce:

Har du länk till sidan där du hittade tipset?

Ladda ner manualen i iBooks så har du all hjälp du kan tänka dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 00:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Äsch, ska du förstöra allt:)

Inte så mycket tror jag. Det kommer väl en 7.0.1 till oss andra snart

7.0.1 fixar bara en bugg vid köp av appar med touch-id så tveksamt om andra mobiler får den (om det inte ingår nån annan buggfix också).

Ursprungligen av lappen71:

iOS till iPad har inte haft en kalkylator på länge.
Vet inte när den togs bort men det finns flera att ladda ner.

Den är inte borttagen. Inte i min iPad iallafall.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 00:14
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den är inte borttagen. Inte i min iPad iallafall.

Här har vi lösningen i mitt fall

https://discussions.apple.com/thread/2780571?...

Hej! Behöver hjälp här..

Jag kan inte aktivera min mobil och kan inte ansluta till iTunes heller för då kommer det upp ''nätverksanslutningen återställdes'' och nu kan jag inte använda min iPhone heller, hur ska jag göra?

  • Medlem
  • 2013-09-19 01:09

Iphone 5 laddar inte

Hej jag behöver er hjälp jag installera iOS 7 idag på min Iphone 5 men den har slutat ladda nu. Har testat starta om den hjälper inte.. Vad ska man göra??

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-19 02:01
Ursprungligen av Amg86:

Hej jag behöver er hjälp jag installera iOS 7 idag på min Iphone 5 men den har slutat ladda nu. Har testat starta om den hjälper inte.. Vad ska man göra??

Provat en annan laddare?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-19 02:22
Ursprungligen av reboot81:

Provat en annan laddare?

Tror han menar att själva statusindikationen har slutat ladda...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-19 02:27
Ursprungligen av Yes:

Yes!!

En liten bump på internettrafiken: http://www.netnod.se/ix-stats/sums/All.html
...och sen en liten svacka när alla iPrylar stod och väntade på nedladdningskö.

Hur tar man bort upprepade händelser i kalendern i iOS 7? Jag har försökt nu ett bra tag men inte lyckats och jag börjar tro att det inte är möjligt överhuvudtaget.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 03:39
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Hur tar man bort upprepade händelser i kalendern i iOS 7? Jag har försökt nu ett bra tag men inte lyckats och jag börjar tro att det inte är möjligt överhuvudtaget.

Går alldeles utmärkt att ta bort enstaka händelser som är upprepande,antingen den man markerar eller från den markerade och alla framtida.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-09-19 06:51

Inga som helst problem på iPad Minin här heller. Nästan ett antiklimax efter alla apokalyptiska rapporter man fått.

Väldigt mycket snyggare OS och det gäller i högsta grad ikonerna också.

  • Medlem
  • 2013-09-19 07:02

Funkade klockrent för mig direkt igår kväll 19.00 kickade jag igång uppdatering på min iPhone 5 och paddan (senaste versionen).
Grymt nöjd hittills... Vilket lyft på detta underbara OS...!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-19 07:18
Ursprungligen av Skilling:

Inga som helst problem på iPad Minin här heller. Nästan ett antiklimax efter alla apokalyptiska rapporter man fått.

Väldigt mycket snyggare OS och det gäller i högsta grad ikonerna också.

Domedagsprofeterna brukar ha fel

I övrigt så saknar jag genius i App Store

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-09-19 07:21

Slog upp ögonen för en stund sedan och muttrar irriterat åt barnen som inte kan visa hänsyn när man har suttit uppe halva natten och uppdaterat. Gillar iOS 7 so far, enda "kraschen" hittills är faktiskt inställningar (skulle provlyssna på de nya signalerna). Det känns modernt helt enkelt!
Oron över hur man skulle klara av de nya ikonerna har redan bytts mot undran över när alla tredjepartstillverkare ska fixa till sina ikoner så att de passar in i OS:et...

Ursprungligen av vicce:

Skumt, det fungerar inte för mig ändå Har haft den inbyggda väderappen uppe några minuter, och även startat om telefonen. Fungerar inte..

Håller med. Sitter och letar nya funktioner, och hoppas på att hitta massa nytt

Kolla så att Apples väderapp är på under inställningar > integritetsskydd > platstjänster. Min var av och började fungera direkt när jag ändrat.

Jag behöver stänga av "hitta min iPhone" för att återställa en säkerhetskopia men när jag försöker står det "Kan inte ansluta till servern"

Fler med samma problem?

  • Medlem
  • 2013-09-19 07:58

Någon som har kört in IOS7 på en 4:a? Är lite oroad att den blir oanvändbar :).

Ursprungligen av Swift:

Någon som har kört in IOS7 på en 4:a? Är lite oroad att den blir oanvändbar :).

Frugan kör det - hon upplever att det går bra men YMMV

Trist att det inte kom någon uppdatering till Apple TV igår, det hade jag nog hoppats på.

Bevaka tråden