Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är min uppstart-tid normal?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Spara undan och ta bort cd/dvd-läsaren och kör med en mindre SSD för OSX och sedan den du har till dina dokument? Då kostar det inte lika mycket om du skulle köpt en SSD med minst 500-700 GB eller som en helt ny maskin. Datorn blir nästan som en ny dator

Om jag var som du och inte velat spendera några pengar så testa att göra en helt "ren" installation med 10.8 eller 10.9 och se hur det går? Du har ju ändå backup.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-08-19 13:47

Från uppstart tar det mig ca 30 s innan jag har skrivit in mitt lösenord och är up and running på min iMac late 2012 med fusion drive. Jag tycker inte 3 minuter låter orimligt.

Ursprungligen av Okänd användare:

Spara undan och ta bort cd/dvd-läsaren och kör med en mindre SSD för OSX och sedan den du har till dina dokument? Då kostar det inte lika mycket om du skulle köpt en SSD med minst 500-700 GB eller som en helt ny maskin. Datorn blir nästan som en ny dator

Om jag var som du och inte velat spendera några pengar så testa att göra en helt "ren" installation med 10.8 eller 10.9 och se hur det går? Du har ju ändå backup.

Tack, men av olika skäl vill jag 1) behålla min DVD-spelare och 2) bara ha 1 disk i datorn. SSD står hög på önskelistan men tills en 750 GB SSD har tappat ytterligare 60-80 % i pris får jag leva vidare med min vev-johan.

Kröp till korset och fick in en SSD i burken idag. Vev-Johan hamnade i en optibay.
Nu är min uppstart-tid 24 sekunder.

Bevaka tråden