Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotobackup

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en DS713+ NAS och funderar på vilken app som fungerar bäst för att göra backup på foton från min iPhone.
Ska man köra deras egnad DS Photo+ eller finns det någon som fungerar bättre?
Hade varit fint om det gick automatiskt direkt när man tar en bild eller när man laddar telefonen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 16:35
Ursprungligen av esteen:

Har en DS713+ NAS och funderar på vilken app som fungerar bäst för att göra backup på foton från min iPhone.
Ska man köra deras egnad DS Photo+ eller finns det någon som fungerar bättre?
Hade varit fint om det gick automatiskt direkt när man tar en bild eller när man laddar telefonen.

Det fungerar bra med Ds Photo+
Man kan välja om det ska bara ska synkas med wifi och väljer man bort det laddas bilden upp direkt.

Men du vet väl om att du iclouds bildström också som backup?

Nja, iCloud är som jag förstått det bara en bildström med de 1000 senaste bilderna. Den skriver över de som är äldre.

Dropbox fungerar väl?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 17:44
Ursprungligen av barbapappa_86:

Dropbox fungerar väl?

Fungerar men är ett dåligt alternativ om man nu använder sin NAS för album så kommer dom dit där dom ska på en gång.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 17:47

Kan säga att det tar en liten stund för NAS:en att indexera och skapa miniatyrbilder.
Fast nu har du en kraftfullare NAS än vad jag har så det kommer gå fortare.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 17:51
Ursprungligen av esteen:

Nja, iCloud är som jag förstått det bara en bildström med de 1000 senaste bilderna. Den skriver över de som är äldre.

Det kan inte stämma för jag har bilder i min bildström som legat där i mer än 1år.

Senaste 1000 bilderna finns i bildström.
Det är fakta, http://support.apple.com/kb/PH2596?viewlocale... .

Så med andra ord fungerar inte iCloud som en backup...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 17:57
Ursprungligen av keptang:

Senaste 1000 bilderna finns i bildström.
Det är fakta, http://support.apple.com/kb/PH2596?viewlocale... .

Förklara för mig hur det kan komma sig att jag har 300 bilder i min bildström och den äldsta tagen i vintras?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 17:59
Ursprungligen av esteen:

Så med andra ord fungerar inte iCloud som en backup...

Används DS Photo+
Enkel att ställa in och den tar backup genom 3G direkt efter du tagit en bild.

Ursprungligen av esteen:

Så med andra ord fungerar inte iCloud som en backup...

Korrekt.

Ursprungligen av lappen71:

Förklara för mig hur det kan komma sig att jag har 300 bilder i min bildström och den äldsta tagen i vintras?

Nej, men det kan du nog klura ut.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 18:02
Ursprungligen av keptang:

Korrekt.

Nej, men det kan du nog klura ut.

Nej jag kan inte det men så har det varit ända sen jag började använda Bildström att inga bilder någonsin tagits bort.

Ursprungligen av lappen71:

Nej jag kan inte det men så har det varit ända sen jag började använda Bildström att inga bilder någonsin tagits bort.

Det tas bort när du har 1000 bilder där.

Ursprungligen av lappen71:

Används DS Photo+
Enkel att ställa in och den tar backup genom 3G direkt efter du tagit en bild.

Har rotat runt lite men kan inte hitta hur man ställer in så bilderna förs över automatiskt?
Kommer bara fram till att jag måste välja vilka jag vill föra över i DS Photo+ appen och sedan trycka på för över.
Vill att det aka ske i samma sekund som jag tar bilden och helt automatiskt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 18:08
Ursprungligen av esteen:

Har rotat runt lite men kan inte hitta hur man ställer in så bilderna förs över automatiskt?
Kommer bara fram till att jag måste välja vilka jag vill föra över i DS Photo+ appen och sedan trycka på för över.
Vill att det aka ske i samma sekund som jag tar bilden och helt automatiskt.

Starta appen,tryck på knappen i vänstra hörnet högst upp,tryck på kugghjulet,välj Omedelbar uppladdning,logga in med din uppgifter,skapa ett album.

Ursprungligen av lappen71:

Starta appen,tryck på knappen i vänstra hörnet högst upp,tryck på kugghjulet,välj Omedelbar uppladdning,logga in med din uppgifter,skapa ett album.

Aha, tackar så mycket!
Det var enkelt fixat...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 18:27
Ursprungligen av esteen:

Aha, tackar så mycket!
Det var enkelt fixat...

Va bra
Det tog ett tag innan jag hittade hur man skulle göra också.
Inte så intuitivt som man är van att Apple gör det.

Ursprungligen av lappen71:

Fungerar men är ett dåligt alternativ om man nu använder sin NAS för album så kommer dom dit där dom ska på en gång.

Varför är det ett dåligt alternativ? Nu sa inte TS att han var tvungen att använda sin NAS

Dropbox är säkert ett bra alternativ men nu är det NAS'en jag vill ha bilderna på direkt så DS Photo+ fungerar fint...

Ursprungligen av esteen:

Dropbox är säkert ett bra alternativ men nu är det NAS'en jag vill ha bilderna på direkt så DS Photo+ fungerar fint...

Misstänkte det jag med

Kanske kan vara värt att ta en närmare titt på deras DSM 4.3 då den medför några ändringar i DS Photo:
http://www.synology.com/dsm/dsm4.3_beta_multi...

Testar den själv atm.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 20:14
Ursprungligen av barbapappa_86:

Misstänkte det jag med

Kanske kan vara värt att ta en närmare titt på deras DSM 4.3 då den medför några ändringar i DS Photo:
http://www.synology.com/dsm/dsm4.3_beta_multi...

Testar den själv atm.

En sak är alla fall säker och det är att Synology gör mycket för sina användare med förbättringar i mjukvaran.
En efterlängtad uppdatering kom nyss i DS Audio att man kan se album bilder när man browsar runt i sitt bibliotek tex.

1
Bevaka tråden