Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Viloknapp på iPhone 5 fungerar sporadiskt.

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av korthoga:

Prova du återställ telefonen igen och se ifall saker och ting fungerar som de sak igen. Att ta bort en app hjälper inte. Inte vad jag fått erfara i alla fall.

Pust och stön! Jag brukar skryta för mina bekanta och obekanta att Apples produkter "bara funkar!" ....

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Pust och stön! Jag brukar skryta för mina bekanta och obekanta att Apples produkter "bara funkar!" ....

Det gör dom också. Jag tror det är fel på användaren!
Eller så är den helt enkelt sönder. En knapp slutar som sagt inte fungera till hälften på grund av ett mjukvarufel.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-03-15 17:45

Du håller den fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-15 18:52
Ursprungligen av ayman:

Du återkom aldrig med svar? Har samma problem som dig

Har varit utomlands fyra veckor. Fick ingen ordning på telefonen så fiman köpte en ny innan jag åkte och lämnade in den andra på reparation för att sedan låta den gå nedåt i näringskedjan..:)

Vet inte hur det gått då jag landade i Sverige idag.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-03-18 13:34
Ursprungligen av barbapappa_86:

Telia.

Kan meddela att jag lämnade in den hos Telia och hade en ny i min hand inom en vecka. Den var bara inne på en serviceverkstad och vände.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-19 19:43

Då har min viloknapp ballat helt, som tur är har jag jailbreakat så jag styrt om låsningen men tänkte skicka in den imorgon. Min fundering är nu om man får en med 6.1.3 som släpptes idag, eller om de har utbytesenheter liggandes med äldre programvara. Tror ni de uppdaterar alla innan de skickas tillbaka till kund?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-19 20:01

Jag fick en med "gammal" iOS vilket ställde till problem då jag inte kunde tanka ned via iCloud. Men det lär ju inte vara ett problem för dig..:)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-19 20:09
Ursprungligen av xms67:

Jag fick en med "gammal" iOS vilket ställde till problem då jag inte kunde tanka ned via iCloud. Men det lär ju inte vara ett problem för dig..:)

Nej. Eller om de kör 6.1.2 kanske det blir problem eftersom senaste jag körde var 6.1.1. Men vi håller tummarna.

Ursprungligen av Valin:

Kan meddela att jag lämnade in den hos Telia och hade en ny i min hand inom en vecka. Den var bara inne på en serviceverkstad och vände.

Det var ju snabbt och bra…men hur i all världen klarade du dig utan telefon i en vecka?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-19 20:58
Ursprungligen av korthoga:

Det var ju snabbt och bra…men hur i all världen klarade du dig utan telefon i en vecka?

Ja usch, en vecka är lång tid utan äpplen. Själv ska jag nog testa en Lumia 920 under tiden, gillar den betydligt bättre än alternativet Galaxy S3.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-03-19 21:08
Ursprungligen av korthoga:

Det var ju snabbt och bra…men hur i all världen klarade du dig utan telefon i en vecka?

Fick en lånetelefon under tiden, iPhone 4 Bara att logga in med iCloud så man fick kontakter och allt, så klarade jag mig utan problem en vecka.

Jag lämnade in min iPhone 5 på grund av att viloknappen ibland inte fungerade. Gjorde detta i måndags (18/3). Då sa hon 2-4 veckor, kan det verkligen stämma? Fick inte ens en lånetelefon och fick betala 99 kr för en simkortsadapter, aldrig mer Phone House för min del iallafall.

Jag lämnade in min iPhone 5 igår, fredag, på Teliabutiken i Visby. Jag fick tyvärr ingen lånetelefon men en adapter gratis och dom skickar en "ny" telefon inom två arbetsdagar. Sen räknar vi alltid med en dag extra för Gotland men det är långt ifrån 2-4 veckor!!

Jag hoppades på att jag hörde fel och att hon sa 2-4 dagar, men jag var i kontakt med kundtjänst hos Phone House och fick samma svar där. Helt absurt!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-03-23 17:24

2-4 veckor är ledtid för de flesta verkstäder. Dock kan jag säga att iPhone-service oftast ligger inom en vecka.

Kan bekräfta att det är ett hårdvarufel, som verkar vara relativt vanligt. Min viloknapp började att bli knepig imorse och blev bara sämre och sämre under några timmar. Den är köpt, kontant, på Tre men jag lämnade in den till Apple Store i Malmö och fick en ny i näven direkt. Teknikern verkade känna igen problemet direkt och jag behövde inte visa kvitto ens.

  • Medlem
  • 2013-03-29 19:50

Gör följande:
Återställ telefon till en helt ny, dvs du skall inte kopiera in någon säkerhetskopia och testa om det hjälper.

Hjälper inte det, ring Apple alt åk till den butik du köpte telefon.

  • Medlem
  • Täby
  • 2013-07-01 11:43
Ursprungligen av korthoga:

Jag har inte tappat telefonen. Inte vad jag vet i alla fall. Sen om det nu skulle vara så att det är ett mjukvarufel, varför fungerar det att trycka på ena sidan och inte andra sidan? Det är helt klart ett hårdvarufel.
Var inne på Apple Store i Emporia idag och blev fruktansvärt väl bemött. Jag visade killen i Geniusbaren hur knappen felade. Fem sekunder senare hade jag en ny telefon i handen.

Så ja, jag fick en ny telefon utan att ha köpt den i Apple Store. Han sa att jag kunnat få bytt telefon i vilken Apple Store i hela världen förutom USA som har annan frekvens på sina iPhones.

Är det sant?
Jag som tänkte gå till Telia-butiken och lämna in den idag..

Ursprungligen av numbd:

Är det sant?
Jag som tänkte gå till Telia-butiken och lämna in den idag..

Hade du närhet till en Apple Store så hade jag gått dit istället.

  • Medlem
  • Täby
  • 2013-07-01 13:15
Ursprungligen av korthoga:

Hade du närhet till en Apple Store så hade jag gått dit istället.

Jag bor i Täby.. Så.. Apple Store i Täby Centrum i väldigt nära..
Jag går dit och kollar..

  • Medlem
  • Täby
  • 2013-07-02 17:31
Ursprungligen av numbd:

Jag bor i Täby.. Så.. Apple Store i Täby Centrum i väldigt nära..
Jag går dit och kollar..

Jag gick först till Telia-butiken i Täby C.. Dom rekomenderade att jag skulle gå upp till Apple Store, för om jag skulle lämna in den i Telia-butiken så skulle det ta 5-10 arbetsdagar.. Men.. Om jag gick till Apple Store så skulle dom med största sannorlikhet ordna det på en gång.. Jag gick till Apple Store, dom fixade tid i Genius Baren och där tog det ett par minuter, sedan gick jag ut med en ny i handen.. Underbart

Jag hade exakt samma problem med viloknappen på min iPhone 5 inköpt på telia.se i september förra året. Besökte LAN-master i Göteborg och fick den utbytt inom fyra timmar (vilket är inom deras garantitid för Telia-iPhones) idag. Förutom att besöka en Apple Store (som lyser med sin frånvaro i Götet) var nog detta smidigaste sättet.

Bevaka tråden