Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skickar sms från mac men ej från iphone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag försöker skicka sms från mig iphone 4s då den personen jag skickar till inte ser mina sms, men när jag skickar från min macbook air;s imessage program så går det utmärkt? någon som vet vad det kan vara för fel?

Vad skickar du till från respektive enhet, ett telefonnummer eller ett iCloud-konto? Samma på båda?

Ursprungligen av keptang:

Vad skickar du till från respektive enhet, ett telefonnummer eller ett iCloud-konto? Samma på båda?

Jag skickar till en annan iphone, skickar på telfon nummret och imessage, inget funkar

Använder du samma apple-id/icloudkonto ?

När du ställer in Meddelande i OSX använder den automatiskt din e-post. Så om du inte använder din e-post till iMessage i mobilen så är det inte direkt konstigt att de inte kommer upp där.

i iOS: inställningnar, meddelande, Skicka/ta emot
OSX: Meddelande, inställningar, konto Skicka/ta emot

Antingen endast nummer eller nummer och e-post.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Använder du samma apple-id/icloudkonto ?

När du ställer in Meddelande i OSX använder den automatiskt din e-post. Så om du inte använder din e-post till iMessage i mobilen så är det inte direkt konstigt att de inte kommer upp där.

i iOS: inställningnar, meddelande, Skicka/ta emot
OSX: Meddelande, inställningar, konto Skicka/ta emot

Antingen endast nummer eller nummer och e-post.

jag har samma icloud konto på båda :/ det funkade inte igår på kvällen men idag funkade det fram tills typ 5 då funkar det inte längre :/

Testa att logga ur iMessage i telefonen och logga in igen!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Testa att logga ur iMessage i telefonen och logga in igen!

testade men nu går det inte att logga in igen, står att mitt apple id eller lösenordet är felaktigt men det är det inte.

1
Bevaka tråden