Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bill Gates: "Ipad-användare är frustrerade över bristen på tangentbord och Office"

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inga artiklar om allt positivt Bill Gates sagt om iPhone/iPad?

Ursprungligen av Anderlind:

Inga artiklar om allt positivt Bill Gates sagt om iPhone/iPad?

Nu är ju inte det här något särskilt negativt från Bill Gates tycker jag, han tror att det i framtiden kommer vara en mycket suddigare gräns mellan bärbar dator och surfplatta (och det är väl så redan nu till viss del). Han säger att Microsoft vill vara med och slåss om marknadsandelarna med sin Surface och lyfter fram vad som är bra med den (tangentbord + office).

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-05-15 10:11
Ursprungligen av filuren:

Men nu finns det ju tangentbord som funkar (Apples egna BT, exempelvis), så jag ser inte problemet.

Fast det lämnar ju lite att önska då det inte fungerar som kombinerat fodral, ställ och tangentbord (vilket jag vill att mitt tangentbord ska göra). Men det finns ett, det går inte att förneka.

När det gäller tangentbord och Office anser jag att gamle William har fel. Jag har office och tangentbord som fungerar ypperligt. När det däremot kommer till integrationen av ett dator-OS och ett platt-OS tycker jag han har rätt. Windows 8 är oerhört smart och rätt, enda felet är väl att det inte fungerar som det ska.
Jag använder paddan till fler och fler applikationer, men än så länge måste jag ha en dator. Behovet av att köpa en ny dator har dock minskat avsevärt.

Jag saknar office! Jag har Numbers och Pages och de är nästan tillräckligt, men det som saknas är ett program som klarar av att visa ekvationer skrivna i words ekvationsverktyg. Öppnar man ett dokument med ekvationer i pages eller direkt i dropboxen så är det bara tomt där ekvationerna skulle stå. En liten skitsak som gör iPaden helt oanvändbar som Ma/Fy-lärare!

Jag kan sakna Word. Hade det funnits och det hade funnits en iTunesserver så hade jag inte behövt Macen. När skolan tar slut behöver jag inte Word heller, då återstår bara en bra NAS/iTunes-lösning.

Bevaka tråden