Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad som är helt obrukbar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2013-04-01 20:23

För cirka en månad sedan köpte jag en iPad Retina i Schweiz. Den funkade hur bra som helst fram till för cirka två veckor sedan.
Efter att jag laddade ned en app och installerade denna så började den starta om sig. Tillslut lyckades jag komma in i den och den gick att använda igen. Hard reset hjälpte inte utan den fick helt enkelt hålla på att göra så några gånger. Sedan dess har problemet återkommit lite då och då för att nu idag helt ha flippat ur. Min iPad är nu obrukbar, jag har återställt den 3 gånger nu, men den fortsätter att starta om sig. Även prövat DFU-mode.

Jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra?!?!? Finns det någon som kan försöka hjälpa mig!? Har försökt hitta liknande problem på google och forumet....

Det är som om den drabbas av kernel-panic om och om igen.....dom gånger jag lyckas komma så långt att jag kan dra på låsa upp så hänger den sig direkt och startar om!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-01 20:26

Funkar det inte med Återställning (utan att lägga tillbaka backupen) ens från DFU, är det nog bara att lämna in den.

  • Medlem
  • Boden
  • 2013-04-01 20:33

Har inte testat att inte lägga in backupen, får testa det. Dock kommer jag inte ens in i DFU mode nu då den bara startar om och om igen. Men Itunes hittar den under alla dessa omstarter....

  • Medlem
  • Boden
  • 2013-04-01 21:33

Nu kom jag så långt att jag kunde välja att konfigurera den, men så fort jag gjorde en slide så starta den om. Lika bra att beställa reparation

  • Medlem
  • Boden
  • 2013-04-01 21:58

Jag kan även stänga av den genom att hålla in powerknappen och göra en slide på stäng av, men mer än så funkar inte.

Ladda ner Tiny Umbrella. Där finns ett alternativ som heter "Kick out of restart loop"-typ. Testa om det funkar.

  • Medlem
  • Boden
  • 2013-04-02 15:49

Testat de nu, men kunde inte klicka på den rutan desvärre.

Ursprungligen av Xoonix:

Testat de nu, men kunde inte klicka på den rutan desvärre.

Den måste vara i DFU-läge.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-02 21:41

?Vid en iOS uppdatering på iPad1 hängde sig min iPad och blev helt omöjlig att göra något åt. Hade provat allt min livliga fantasi kunde komma på, inkl att köra slut på batteriet. Jag ringde Apple supporten och fick ett par tips som skulle vara det absolut sista man kunde prova innan man lämnade in den, och det lyckades! Åtgärden var precis det Apple gjorde innan de tog beslutet att ersätta iPaden med en ny. Har ett svagt minne av att hålla in några knappar och kanske även i kombination till laddkabeln. Men som sagt, RING supporten och få tips om sista smörjelsen.

Ursprungligen av mac+:

?Vid en iOS uppdatering på iPad1 hängde sig min iPad och blev helt omöjlig att göra något åt. Hade provat allt min livliga fantasi kunde komma på, inkl att köra slut på batteriet. Jag ringde Apple supporten och fick ett par tips som skulle vara det absolut sista man kunde prova innan man lämnade in den, och det lyckades! Åtgärden var precis det Apple gjorde innan de tog beslutet att ersätta iPaden med en ny. Har ett svagt minne av att hålla in några knappar och kanske även i kombination till laddkabeln. Men som sagt, RING supporten och få tips om sista smörjelsen.

Låter som DFU-läge.

  • Medlem
  • Boden
  • 2013-04-03 12:46

Det känns som om jag testat det mesta nu, ringde även apple care som även dom sa att jag nog hade gjort de mesta jag kan göra själv. Så får snällt skicka iväg den på service.

1
Bevaka tråden