Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandstitt - element på nya 99mac

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-03 16:49
Ursprungligen av zinned:

Det som visar på bild 1, 3 och 4 är i mina ögon ok men seriöst...bild 2 är under all kritik.

Det är fullständigt omöjligt att anse det vara lättläst och luftigt. Det är ruskigt mycket bättre som vi har det idag, det vi nu ser på bild 2 är maximalt rörigt. Massa knappar, länkar och "stämplar" i fullständig fokus hela tiden. Det fungerar helt enkelt inte alls. My two cents.

Dessutom ser det riktigt "oMacigt" ut.

Håller med helt och hållet.

Ursprungligen av zinned:

Dessutom ser det riktigt "oMacigt" ut.

Det finns ju inget macigt i nuvarande utseende heller. Det enda maciga är väl menyraden, som liksom apple.com lever kvar i något webb 2.0-universum (för att inte säga aqua). Men menyerna tas ju inte upp i den här förhandstitten.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-03 21:50
Ursprungligen av zinned:

Det som visar på bild 1, 3 och 4 är i mina ögon ok men seriöst...bild 2 är under all kritik.

Det är fullständigt omöjligt att anse det vara lättläst och luftigt. Det är ruskigt mycket bättre som vi har det idag, det vi nu ser på bild 2 är maximalt rörigt. Massa knappar, länkar och "stämplar" i fullständig fokus hela tiden. Det fungerar helt enkelt inte alls. My two cents.

Dessutom ser det riktigt "oMacigt" ut.

Instämmer, gillar det vi har nu mycket bättre!
Och hur fasen ska man citera? Genom att klicka i en ruta?

Ser bra ut, men inläggsupplägget kan gärna få filas lite till på.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-10-03 19:44

Överlag trevligt. Men typsnittet ni i exemplen valt till rubrikerna lämnar en hel del att önska.

Lägg inte inlägget direkt under avatar & namn, det blir otroligt rörigt att läsa då
annars ser det bra ut

Blir kul att testa sajten efter bytet från vBulletin!

Måste kosta sjuka summor att ha utvecklare som jobbar med en ny sajt i fem månader

  • Medlem
  • 2012-10-04 21:16
Ursprungligen av Björnström:

Blir kul att testa sajten efter bytet från vBulletin!

Måste kosta sjuka summor att ha utvecklare som jobbar med en ny sajt i fem månader

Håller med om att det ska bli kul!
Men det är väl bara konsulter som är dyra? Anställda utvecklare kostar väl inte många kronor…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-05 22:07
Ursprungligen av Baron:

Håller med om att det ska bli kul!
Men det är väl bara konsulter som är dyra? Anställda utvecklare kostar väl inte många kronor…

Hur många utvecklare har du anställt Ingenting är gratis här i världen det har man ju fått lära sig den dyra vägen .

  • Medlem
  • 2012-10-07 23:12
Ursprungligen av CUBEIS:

Hur många utvecklare har du anställt Ingenting är gratis här i världen det har man ju fått lära sig den dyra vägen .

Jag sa inte att det var gratis att anställa. Men har du anlitat en någorlunda välrenommerad it-konsult de senaste 25 åren borde du veta att det kostar en bra bit mer än vad det kostar att anställa någon. I alla fall per timme.
Men det är ju helt i sin ordning, man slipper ju trassla med att säga upp dem när de inte längre behövs.

Överlag tycker jag att det är alldeles för mycket luft och därmed förlorad skärmyta. Men det gör inget, för med greasemonkey kommer sajten se ut som jag vill ha den i vilket fall. Det viktiga är att man fortsatt kan ladda åtminstone 50 inlägg per sida i trådarna. Funktionaliteten verkar ok.

Det som det har jobbats mycket med i den befintliga lösningen och som det är viktigt att ni inte tappar bort är flaggor för att visa vilka trådar man deltagit i på översiktssidan. Kom ihåg, vi vill ha dem till vänster.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-04 14:21

ja, jag kan hålla med om att alla tre bokstäverna ska vara gemena istället. Men inte "Mac", det ser inte lika snyggt ut som bild/logo.

Vi bör inte hänga upp oss på just det ordet eftersom att det bara är en slumpmässig exempelfras i skissen, utan istället fokusera på om det ser bäst ut i allmänhet med dårraden i versaler eller ej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-04 14:41

Om jag förstår det rätt så är tanken att 99mac ska bli responsiv? Det är efterlängtat och göra ju att man kan använda iPhone till att läsa lite inlägg eller någon nyhet när man har lite tid innan ett möte på stan eller liknande. Sen är det väl en anpassning till hur fler och fler använder webben också?

/cry

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-08 11:15
Ursprungligen av biberu:

/cry

Ehm...huh?

Ursprungligen av zinned:

Ehm...huh?

Det var en referens till diskussionen kring min ersättning och huruvida det är lätt att avskeda mig eller ej...

Nu tillbaks till ämnet.

Bra jobbat - ser ju trevligt ut i största allmänhet! Räknar med att skönhetsfläckarna som diskuterats ovan skall vara borta i skarpt läge. (Även färgen - 99mac är brun - inte babyblå! )

Men:

Bild 1 "Nya forumöversikten vs. gamla forumöversikten"
Jag vill se datum och tid för senaste inlägg - inte hur många trådar/poster varje forum har. Fullständigt ointressant.

Håller med om kritiken mot Bild 2 "Foruminlägg och snabbsvar". Dåligt flyt när man läser på dator jämfört med idag då texten hela tiden hackas upp av avatarer och en massa svara/gilla/ändraknappar etc.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-02-01 17:53

Varför går det inte att zooma ut/in på iEnheten när man "pinchar" artiklar / forumtrådar / övrigt på den nya sajten??

Frustrerande... :-/

Ursprungligen av Carbio:

Varför går det inte att zooma ut/in på iEnheten när man "pinchar" artiklar / forumtrådar / övrigt på den nya sajten??

Frustrerande... :-/

Ska kika på det.

Eftersom att den här tråden har ett annat ämne låser jag den nu.

Bevaka tråden