Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 - svart skärm men på?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skärmen hängde sig på en iPhone 4 och då provade jag vilaknappen utan resultat. Sedan vila- och hemknappen utan resultat.

Därefter flimrar det till en smula på skärmen och det som syns tonas snabbt ned för att bli svart. Men telefonen är inte avslagen. Det finns ett svagt ”svart” ljus från den men ingenting annat.

Provar knappalternativen ovan i olika kombinationer och längd. Inget resultat.
Sätter telefonen i batteriladdare. Ingen reaktion.
Sätter telefonen mot dator som den vanligtvis synkar till. ”Hittar inte iPhone-enheten”.
Har tagit ut SIM-kort och satt åter, bara för att testa.

Några tankar på detta eller tack och hej!?

Senast redigerat 2013-01-15 20:31
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-15 19:53

Ibland händer konstiga saker, hade i stort sett samma symdrom på en iPhone 4, körde lite hårtork på den (värmde upp den rejält) och lät den ligga i två dagar, sedan så ploppade den igång igen och allt var som vanligt. Då hade jag inte utsatt den för fukt eller regn utan normalt användande. Dom är känsliga dom små liven

Lycka till hoppas det fixar sig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-15 20:25

Att låta den ligga med väggladdaren ansluten 1-2 dagar har också räddat en del.

I min desperation att inte finna en lösning satte jag åter den i laddaren och lät den ligga. Skrev sedan starten på denna tråd. Några timmar senare vaknar den till liv. Laddar. Jag låter den ladda i ett och ett halvt dygn. Plötsligt är den tillbaka i matchen igen. Så @kenjon din tanke satte fart utan att jag ens läst din rad

Nu håller jag tummarna att det rullar på. Tack för allmänna tips och glada tillrop!

Om den inte är allt för misshandlad hade jag lämnat in den för en diagnos. Det kanske är något enkelt, eller något galet jobbigt.

Min iPad 2 fick svart skärm och trots alla återställningar och uppdateringar så förblev skärmen svart... Lite sökande så följde jag rådet i denna tråd https://discussions.apple.com/thread/3837586?...
Jag blev rätt paff när skärmen hoppade igång som ingenting efter "ingreppet"!

1
Bevaka tråden