Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bäst fodral med tangentbord

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-15 09:48

Det finns en tidigare tråd om Ipadfodral kombinerade med svenskt tangentbord,
men nu vill jag gärna fråga er, om vilket som är det bästa, skönaste etc.

Dessa fyra har jag hittills hittat:

Zagg 999:- Logitech SE - - Keyboard Case for iPad 2

Läderimitation 690:- KENSINGTON KEY FOLIO BT KEYBOARD + IPAD CASE | Dustinhome.se

Svart läder (?) 595:- Telefonshoppen.se - iPad fodral med svenskt tangentbord

En för 499:-

iPad-fodral med tangentbord > Fodral med tangentbord | Kjell.com

På rak arm skulle jag säga att telefonshoppens modell känns både prisvärd och snygg.

Ni får gärna även berätta erfarenheter, och om tangentkombo är ett vettigt inköp
eller pengar kastade i sjön.

Medlemmar som dyker upp, med ett enda inlägg, och rekommenderar något har besvärande ofta en koppling till den verksamhet som levererar lösningen. Vi har sett det ett flertal gånger.

Har du någon koppling till Telefonshoppen?

i övrigt, har man inte betalt för att liksom slippa tangentbordet? Det blir ju konceptet Clamshell-bärbar dator igen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-15 10:24

Svårt att svara då jag inte kan bevisa något. Men, om ni ska tänka på mig som en människa
med självrespekt så svarar jag nej på det. Jag har funderat allvarligt på ett Ipadköp senaste veckorna
och velat kombinera det bästa med Ipad med något av smidigheten från laptop. That's it.

Har tidigare varit aktiv på 99mac, då under tiden jag var ny med Macbook. Flera år sen, så mindes varken
emailadress eller användarnamn, därav nytt konto. Förstår dock hur du ser på mitt inlägg, även fast jag inte känner
att jag rekommenderar något, snarare säger min åsikt om en produkt som jag bara läst om och sett bild på, inte testat.

Ursprungligen av Gortigo:

Svårt att svara då jag inte kan bevisa något. Men, om ni ska tänka på mig som en människa
med självrespekt så svarar jag nej på det. Jag har funderat allvarligt på ett Ipadköp senaste veckorna
och velat kombinera det bästa med Ipad med något av smidigheten från laptop. That's it.

Har tidigare varit aktiv på 99mac, då under tiden jag var ny med Macbook. Flera år sen, så mindes varken
emailadress eller användarnamn, därav nytt konto. Förstår dock hur du ser på mitt inlägg, även fast jag inte känner
att jag rekommenderar något, snarare säger min åsikt om en produkt som jag bara läst om och sett bild på, inte testat.

Det känns bra vännen. Men man blir lite misstänksam. Vi hade en kille som satt i Kanada och skrev om förträffligheten på hans väskor för bärbara. Andra fall har varit småfirmor som velat göra reklam för sin egen verksamhet alldeles gratis och i nåt fall rena fiffelverksamheten...

men nu kör vi på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-15 10:32

Kensingtons fodralet tyckte jag såg snyggare ut iallafall, men inte prövat något.

Sen förstår jag inte varför han skulle ha koppling just till telefonshoppen? Han länkar ju till 4 andra företag. Är det någon form av smygreklam så skulle det väll isåfall vara för fodralen till ipaden, men jag tvivlar på att trådskaparen är med och tillverkar alla 4.

Jag håller med Kajan om att Kensingtonfodralet ser snyggare ut och ingen större prisskillnad. Dessutom handlar jag hellre från Dustin än från någon liten okänd källarfirma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-15 23:16

Hur många kör med svenskt tangentbord (vilka tillverkare har det?) och hur många väljer att köra utan å, ä, ö? Jag klarar mig inte utan å, ä, ö om min plan (att kunna arbeta på tåget med iPaden) ska vara värd att försöka genomföra. Så mycket text som jag ska skriva, det blir liksom inte hållbart att hålla på med olika tangentbordskombinationer för å, ä, ö.
Jag hoppas på den här med svenskt tangentbord. iPad 3 Keyboard Case | Folio Cover W/ Wireless Bluetooth Keyboard | ZAGGfolio Men jag hoppas säkert förgäves.

Jag vill helst ha ett tangentbord som är gjort för iPad 3, så att det fungerar som det är tänkt.

Senast redigerat 2012-04-15 23:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-01 21:42

Billig väska med tangentbord men fult med Ä-tangenten i botten. Ej känt på.
iPad-fodral med inbyggt tangentbord - Jula AB

Var och kände på det här tangentbordet och det är väldigt bra, men fullstorlek och har eget fodral (som är stöd för Ipaden).
Logitech SE - - Tablet Keyboard for iPad

Coolt med hopfällbart fullstorlek men säkert rätt tjockt att gå omkring med. Ej känt på.
Logitech SE - Logitech® Fold-Up Keyboard

Targus kändes också bra men samma sak där - fullstorlek. Helst vill man ha ett riktigt bra tangentbord som INTE är fullstorlek som är integrerat med fodralet UTAN att man störs av tangentbordet när man sitter och surfar på tåget eller tunnelbanan. Går det ens?
Targus bluetooth tangentbord > Trådlösa | Kjell.com

Det här Logitechtangentbordet, som inte verkar finnas i butik ännu, är fantastiskt snyggt och väldigt smart. Men inte så smart exempelvis på tunnelbanan, om man inte behöver tangentbordet. Då ska man ha en väska till och så ska man ta ut hela grejen ur väskan och ta loss tangentbordet och lägga tillbaka det i väskan och surfa på Ipaden medan man försöker hålla väskan mellan benen eller lägger den på sätet bredvid tills det eventuellt kommer någon och...
Ultrathin Keyboard Cover

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-01 21:51

Kensingtonvarianten såg skön och rätt tunn ut måste jag säga. Men hur sitter å, ä och ö egentligen?

  • Medlem
  • Årsta
  • 2012-05-06 17:14

Jag tycker det här tangentbordet verkar grymt*.

Adonit Writer Plus
Writer Plus | Adonit

Det har fått bra recensioner överallt på nätet, bara att googla.
Vill väldigt gärna köpa. Frågan är bara om det kommer komma med svenskt tangentbord?

* Nej, jag jobbar inte på Adonit...

Ursprungligen av kloper:

Jag tycker det här tangentbordet verkar grymt*.

Adonit Writer Plus
Writer Plus | Adonit

Det har fått bra recensioner överallt på nätet, bara att googla.
Vill väldigt gärna köpa. Frågan är bara om det kommer komma med svenskt tangentbord?

* Nej, jag jobbar inte på Adonit...

Snyggt var det, men finns det i Svensk Layout?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-07 22:11
Ursprungligen av Goflorp:

Snyggt var det, men finns det i Svensk Layout?

Det är verkligen hundratusenkronorsfrågan.
Glömde slänga in Logitechs nya solpanelsdrivna tangentbordsfolio i den här tråden:
http://www.logitech.com/sv-se/349/9811?moduleaction=discover_more&modulename=tablet_fy13

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-16 15:03

Intressanta inlägg i tråden. Har varit upptagen med livet som en gnu. Men nu har man äntligen en svart Ipad i ägo.
Måste säga att jag har lite svårt med fodral som helt och hållet gör om paddan till en laptop. Förstår tanken med dem, men personligen så känns folio case/laptop lite mer 'respektfullt'.

Blir till att kika in noggrannare. Dock har tanken på att endast ha ett Apple Wireless Keyboard växt sen jag såg den här bilden: Minimal Mac | desk (by aint life grand) Look, if you combine...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-16 17:03
Ursprungligen av Gortigo:

Intressanta inlägg i tråden. Har varit upptagen med livet som en gnu. Men nu har man äntligen en svart Ipad i ägo.
Måste säga att jag har lite svårt med fodral som helt och hållet gör om paddan till en laptop. Förstår tanken med dem, men personligen så känns folio case/laptop lite mer 'respektfullt'.

Blir till att kika in noggrannare. Dock har tanken på att endast ha ett Apple Wireless Keyboard växt sen jag såg den här bilden: Minimal Mac | desk (by aint life grand) Look, if you combine...

Med en Touchtype väska tex?

Inte hightech direkt, och definitivt inte den minsta tangentbord/iPad kombon - men helt klart den bästa att skriva på.

Edit: Kom på fler fördelar - kan användas till andra datorer, drivs på AA-batteri.

Senast redigerat 2012-05-18 20:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-18 01:43

Bra tips, @rebott81! Touchtypeväskan ser riktigt intressant ut!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-13 13:53

Har för övrigt testat Logitechs Solar Keyboard Folio. Gillar inte. Varken tangentbordet eller hur lössläppt folion känns. Jag lämnade omedelbart tillbaka. Nu när ZaggFolio finns med nordiskt tangentbord ska jag testa den.
Zaggfolio - Tillbehör till Surfplatta & Tablet-PC (Pricerunner)
Emilia Andersson på Iphonebutiken har varit vänlig nog att fotografera tangentbordet och det ser ut så här: http://www.iphonebutiken.se/files/fixed-img_5788.jpg
Mycket bättre än de trånga tangentborden, misstänker jag (och enligt recensioner på Youtube).

Söker på 99 men hittar inte en rad om den fantastiska Brydge!? Har själv beställt en Brydge+ som jag går och längtar efter .... The Brydge

Ursprungligen av MästerP:

Söker på 99 men hittar inte en rad om den fantastiska Brydge!? Har själv beställt en Brydge+ som jag går och längtar efter .... The Brydge

Inte så mycket info men det har nämnts.

http://www.99mac.se/99lounge/291615-kickstarter-projekt.html#post2070136
http://www.99mac.se/tillbehor/294943-gora-ipad-komplett-kravs.html#post2071233
http://www.99mac.se/tillbehor/282921-ipad-fodral-med-svenskt-tangentbord.html#post2124238

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-31 16:53
Ursprungligen av MästerP:

Söker på 99 men hittar inte en rad om den fantastiska Brydge!? Har själv beställt en Brydge+ som jag går och längtar efter .... The Brydge

Var beställde du den?

Använder Logitech Ultrathin KB Cover, vilket ökat min iPads användningsområde med flera 100 %. Som nu, i sängen med snarkande flickvän bredvid. Jag hade velat kunna låsa paddan förhållande till tangentbordet i uppfällt läge (inte bara låta den stå där) samt kunnat vika den under paddan om den inte används, men för min del är det petitesser. Har inte prövat något annat tangentbord, och visste inte att det fanns så många, men detta fungerar ypperligt.

Ursprungligen av jompae:

Var beställde du den?

Beställde den på http://www.thebrydge.com direkt ... pengarna drogs den 24/11 och än har jag inte lyckats få något konkret leveransdatum :/

Jojo men ingen early adopter som jag .... skulle vara kul att höra med nån här i Sverige som lagt vantarna på en vad dom tycker.
Kan säga som så att de jag pratat med i USA är lyriska så jag håller tummarna att det är som att vänta in en Carlsberg

Ursprungligen av MästerP:

Jojo men ingen early adopter som jag .... skulle vara kul att höra med nån här i Sverige som lagt vantarna på en vad dom tycker.
Kan säga som så att de jag pratat med i USA är lyriska så jag håller tummarna att det är som att vänta in en Carlsberg

Inväntar med spänning att höra hur den är när den kommit fram till dig.

Testar att skriva med Brydge Plus

Till slut så damp den ner i brevlådan efter 3 månaders väntan.

Kartongen var lite skadad men hittade inga synliga defekter på tangentbordet.

Man får nog skriva av sig en par timmar innan man känner sig riktigt van med denna men helt klart så är det ett grymt tillbehör till iPad!
Gällande det svenska språket så saknas ju såklart å,ä,ö på tangenterna men jag började skriva utan att titta så det är väl enbart pekfingervalsare som behöver det..... men värre är det med att göra smileys... hittar inte igen semikolon plus en hel del andra knappar, men det torde lösa sig med tiden.

En liten feature är att när man har kopplat upp tangentborrd via bt så inaktiveras det inbyggda onscreen....

Högtalarna som är inbyggda tror jag faktiskt man skulle klara sig utan

Beställ din egen på www.thebrydge.com

Over and out
Patrik

1
Bevaka tråden