Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela katalog i Parallels med Windows 7

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag kör Parallels 8, och använder Win 7 (inte som en Bootcamppartition), och undrar om jag kan dela en katalog? Kan ju inte ens klippa och klistra. Har ändrat på alla inställningar som jag hittat som påminner om Shared eller något. Vad missar jag?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-12 19:16

Dela med vem/vad? Till OSX på samma dator, till annan OSXdator, till annan Windowsdator...?

Ursprungligen av kenjon:

Dela med vem/vad? Till OSX på samma dator, till annan OSXdator, till annan Windowsdator...?

TS menar nog en katalog som är nåbar med både windows o OSX.

Det borde gå. Jag har Parallels7 m win xp men inställningen för det borde vara i Parallels o inte i windows så jagska sätta mig vid Mac'en o kolla(skriver på iPad nu)

Det här inställningsalternativet finns i Parallels7, borde vara samma i Parallels8

Personligen gillar jag inte att dela ut allt i Macen till Windows. Om man skulle få in något win-virus som raderar filer så ryker väl allt på Mac-sidan också.

Det är bättre att dela ut en mapp bara. I fönstret där man ser sina virtuella maskiner så högerklickar och väljer Configure.... Sen går man till Sharing. Klicka på Custom Folders och peka ut en särskild mapp som bara är gränssnittet mellan Mac/PC. Övriga inställningar behöver inte vara aktiverade.

Sen känner ni väl även till att man bara kan dra och släppa filer mellan fönstren. Om man drar in en fil till Windows så kommer Parallels att fråga något i stil med "Ja men nu vill du väl ändå göra hela din Mac tillgänglig för Windows?". Svara nej på det annars är inställningen ovan ändrad till det sämre.

Jag vet inte heller hur man gör eller om det är en bugg. Jag har parallels 8, en virtuell XP och en Windows 8 (urk). PÅ XP delar jag bara i inställningar I inställningar Parallels) och den delade katalogen syns i både mac och windows (Blue Screen company).
Men i Windows 8 gör jag likadant men den delar inte den valda katalogen, Så något strular i de nyare windows/parallels.

Ursprungligen av MRM-Racing:

Jag vet inte heller hur man gör eller om det är en bugg. Jag har parallels 8, en virtuell XP och en Windows 8 (urk). PÅ XP delar jag bara i inställningar I inställningar Parallels) och den delade katalogen syns i både mac och windows (Blue Screen company).
Men i Windows 8 gör jag likadant men den delar inte den valda katalogen, Så något strular i de nyare windows/parallels.

Har du kollat med Parallels om de har en lösning på problemet? Det var ganska nyligen som de fixade något problem som hade att göra med Parallels8 och win8

Följdfråga till TS: Har DU kollat med Parallels om det kan vara någon uppdatering du behöver göra?

Senast redigerat 2012-11-13 19:05

Ok, jag har in Win 8 än. Vad händer om du droppar in filer eller mappar?

1
Bevaka tråden