Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Höst, höst, höst...

Tråden skapades och har fått 115 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okej. Hos mig finns det inga indikationer på vinter så det får bli en höstbild istället!:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-04 10:39

Några bilder från fotografträff och fotovandring, den 3 december i Malmö... Fler bilder kan ses via Rei Trulsson - De tappra fem som trotsade hårda kastvindar och piskande regnskurar - Rei Trulsson

Nyfors, på gränsen till Tyresta naturreservat.

Ursprungligen av GustafMA:

Nyfors, på gränsen till Tyresta naturreservat.

Slutartid ???

Ursprungligen av LCR:

Slutartid ???

6 sek. F 22. ISO 200. Ingen bildstab på det gamla schabraket heller. Och handhållen... vem behöver stativ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-12-05 07:50
Ursprungligen av GustafMA:

6 sek. F 22. ISO 200. Ingen bildstab på det gamla schabraket heller. Och handhållen... vem behöver stativ?

Imponerande med handhållet i 6 sekunder!

Jag fuskade naturligtvis en del. Kameran vilar på ett räcke. Jag hade sökaren hårt tryckt mot ögonbrynet. Men jag var tvungen att hålla dem med händerna för att få rätt vinkel och hålla slutarknappen nertryckt för bulb-läge. De av er som gjort lumpen kanske kommer ihåg kroppsställning och andningsteknik vid målskytte... de funkar båda mycket väl för fotografi också.

Det där är för övrigt ännu en anledning till att ha sökare på husen. Att kunna stabilisera kameran mot ansiktet är faktiskt värt mycket.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-05 10:11
Ursprungligen av GustafMA:

De av er som gjort lumpen kanske kommer ihåg kroppsställning och andningsteknik vid målskytte... de funkar båda mycket väl för fotografi också.

Du menar "SARA" ?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-12-05 10:49
Ursprungligen av GustafMA:

De av er som gjort lumpen kanske kommer ihåg kroppsställning och andningsteknik vid målskytte... de funkar båda mycket väl för fotografi också.

Har alltid använt den tekniken vid fotografering. Jag har väl glömt vad den innebar i detalj, men att före skottögonblicket andas ut halvvägs och hålla andan var en sak jag fick lära mig.

Ursprungligen av zinned:

Du menar "SARA" ?

Visst. Även om R:et och det andra A:et inte är speciellt tillämpligt på fotografering.

Ursprungligen av planB:

Har alltid använt den tekniken vid fotografering. Jag har väl glömt vad den innebar i detalj, men att före skottögonblicket andas ut halvvägs och hålla andan var en sak jag fick lära mig.

Ja, precis. Om du har tid innan kan du syresätta blodet med ett par djupa, lugna andetag först, så att din puls blir mindre uttalad. Sedan är det ställningarna också: har man möjlighet att stå på ett knä med armbågen "låst" i knähåligheten har man en fantastiskt stabil plattform att utgå ifrån.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-28 10:25

Då någon riktig vinter inte inträffat än i Malmö, så kan man ju säga att vi har en utdragen höst...

Ursprungligen av joakimo:

Dåligt med aktivitet i hösttråden. Jag får skaka liv i den igen helt enkelt med några bilder från i morse.

Romme – Borlänge by Joakim Östberg, on Flickr

Romme – Borlänge by Joakim Östberg, on Flickr

Trevliga bilder!

Farväl till sommarstugan och lite höstsurrealism.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-14 09:04

Jag gillar hösten, speciellt om det inte är så mycket regn. Går till jobbet nästa varje dag, riktigt skönt och harmoniskt i jämförelse med t-banan.
Bild 1 är på väg till jobbet i fredags.
Bild 2 är från igår kväll när jag tände braskaminen

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-10-14 10:19

Underbara höst. På väg till Kastrup igår kväll.

Lite kyrkogårdsbesök i Göteborg, på VÄSTRA kyrkogården, inte ÖSTRA som är det vanligaste...

Ramhultafallet, nordsidan av sjön Lygnern (mellan Sätila och Fjärås) är i "full tuting"...
Tro fasen det när det regnar i snitt varannan dag

fyller på lite:D

  • Medlem
  • Töreboda
  • 2012-10-27 12:32

Även änderna får se höstens färger.
Björn

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-27 16:09
Ursprungligen av BjörnO:

Även änderna får se höstens färger.
Björn

Fina färger!

Hittade fina isformationer vid en källa här i närheten. Fotograferade med ena handen och hade en kopplad hund i andra handen som drog åt motsatt håll. Därför uteblev intressantare vinklar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-29 23:51

Då var vi här igen... Hösten! Kul att tråden kan återanvändas. För liksom årstiden, återkommer höstbilder varje år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-30 06:37
Ursprungligen av Reisan:

Då var vi här igen... Hösten! Kul att tråden kan återanvändas. För liksom årstiden, återkommer höstbilder varje år.

Jättebra bilder Reisan, hösten är härlig när man ser den så här

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-10-30 09:14

En panoramahöstbild med iPhone 4s för några veckor sedan, nu är det snö och vinter.

  • Medlem
  • 2012-10-30 16:23

Sista turen på väg upp till hamnen med den stora kranen inför upptagningen.

Torups bokskog.

Bevaka tråden