Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud på vissa grejjer i Netflix!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Igår kom Netfix till Sverige och jag satte tänderna i det direkt. Men jag får inte fram något ljud i film och serier när jag kör ATV....Men om jag startar att avsitt av Bamse får jag ljud. Jag har kopplat mitt hemmabiosystem via en optiskkabel till ATV. Då får jag allt ljud som det ska vara...men varför funkar det inte alltid?

Du får allt ljud när du kör via hemmabiosystemet men inte om du kör direkt till TVn?
Kan det inte vara så enkelt att din TV helt enkelt inte kan avkoda ljudströmmen, men din hemmabioanläggning kan det?

Såhär; Jag har en ATV som är kopplad med HDMI kabel till en TV. I vissa program får jag ljud till TV så jag kan avvände dens högtalare och ibland måste jag använda en optiskkabel som är kopplad från ATV till mitt högtalarsystem. Min fråga var alltså hur vissa program fungerar ljudet bara via den optiska kabeln, vilket gör att jag inte får ut ljudet från TV:en...Inget jätteproblem men lite konstigt....

Är ni med på vad jag menar nu?

Ja, men utan att veta vilka ljudformat som din TV klarar av att koda av är det nästintill omöjligt att svara på din fråga. Eftersom du drog upp att t.ex. Bamse fungerar på din TV föranleder det mig att tro att din TV klarar av stereo-ljud över HDMI. Övriga ljud får du avkoda via din hemmabioförstärkare. Alternativet är att du stänger av Dolby Digital i din Apple TV.

Eftersom du varken skriver vilken TV eller Apple TV du har blir det lite gissningslek Så här skriver Apple om inget eller statiskt ljud från andra generationens Apple TV: Apple-TV (2:a generationen): Statiskt eller inget ljud från TV-apparaten vid uppspelning av Apple-TV-innehåll

1
Bevaka tråden