Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att ta emot samtal till iPhone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ta emot samtal fungerar inte korrekt på min iphon. Ringa går bra men ofta får jam sms att jag har missat samtal.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-06 15:51

Det problemet har min sambo ofta på sin iPhone 4 med Telia...
Ingen vidarekoppling aktiverad, inget Mobilsvar.

Ursprungligen av kenjon:

Det problemet har min sambo ofta på sin iPhone 4 med Telia...
Ingen vidarekoppling aktiverad, inget Mobilsvar.

Samma sak med Tele2 om man inte har vidarekoppling/samtal väntar aktiverat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-06 15:57

Frågan är bara varför. Vid dessa tillfällen finns det bra signalstyrka, SMSet kommer nästan omgående.

Testat?:

* starta om telefonen?
* återställa den?
* har du bra täckning på den plats problemet uppstår eller uppstår det oavsett plats?
* felanmält till din operatör?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-06 16:02

Ja
Nej
Ja
Nej

Ska byta till iPhone 5 så jag lägger ingen tid på det

Haft samma problem med iPhone 4 och iPhone 4S. Hittills har jag inte upptäckt problemet med iPhone 5.

Enda problemet jag ofta haft är att telefonen ringer, men när man drar svara-slidern så studsar den bara tillbaka. Ibland drar jag slidern 10-15 ggr utan att lyckas svara. Har dock inte hänt på 5:an sedan jag återställde den.

På min iPhone 3:a så var hela funktionen med telefonen usel då jag hade dålig täckning, ingen service, samtalet avbröts, ibland kom jag inte ens fram, det gick knappt att ringa med den. Var tvungen att ha en separat mobil som det gick att ringa med.

Så nu hoppas jag att iPhone 5:an som jag beställt från Telia har en bra telefonfunktion!

1
Bevaka tråden