Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-28 06:32

Ta semester idag!

Min har sedan igår kl 20:01 legat sorterad nere i Jönköping. Inga illusioner om att få den innan helgen således...

Någon som fått det "berömda" sms från Posten. " Finns för avhämtning på utlämningsställe" ?

Dustin (Pontus) sa att dem fått i lager för de som beställt, detta var i Onsdags. Igår Torsdag pratade jag med han igen och jag som hade plats 6 i kön garanterade han att den skulle skickas som igår Torsdags då jag beställde en till min sambo! Men kunde inte garantera postens gång vilket jag tycker var OK bara att den skulle skickas då jag brukar få mina saker dagen efter nöjde jag mig med detta svar.
Idag när jag pratade med chatten då min order inte varken fått mail om att den var skickad eller att priserna ändrats får jag till svar från en annan att dem inte ens fått hem dem?
Trodde Dustin var ett seriöst företag men nu vet man det också, Kalle Anka företag! Så ni som beställt från Dustin får nog vänta ytterligare!

Härligt att mitt paket var i Jönköping och vände, nu ligger det 35mil bort och telefonen kan jag nog glömma idag.

Tack Posten.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-09-28 09:26

Jag har beställt från Telia och 06:09 stod det att den sorterades i Stockholm. Borde alltså få den idag.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2012-09-28 10:07

02:24 var den i Göteborg, och nu står det "Försändelsen transporteras" och beräknat leverans är idag!

Min ska vara framme senast kl 16:0 hos ombudet, beställt från tre

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-28 11:41

Senast kl 16 idag ska jag kunna knalla till mitt utlämningsställe och hämta ut minst ett paket men förhoppningsvis två.

Fick en avi för det ena paketet och där står det senast kl 16. För det andra paketet (min telefon) ska det komma ett sms men de två har följt varann på sin väg hit så mitt hopp är farligt stort just nu. Må allt falla på plats!

  • Medlem
  • Strömstad
  • 2012-09-28 12:22

"Här är din försändelse
28 sep kl 00:44
Göteborg
Sorterad"

Ska bli kul att hämta sen efter jobbet Jag har inte fått sim-kortet än, men får hoppas på att det kommer idag!

EDIT: Nu är den framme

Senast redigerat 2012-09-28 13:45

Nu har jag hämtat ut min! Har inte öppnat paketet ännu, ville vara först med att skiva här att jag hämtat det på posten

Ursprungligen av Specias:

Nu har jag hämtat ut min! Har inte öppnat paketet ännu, ville vara först med att skiva här att jag hämtat det på posten

Fick du sms avisering ? Står en del i tidningarna idag om att Telia/Posten eventuellt inte skall köra sms avisering pga. bedrägerier och stölder.

Ursprungligen av adress@mac:

Fick du sms avisering ? Står en del i tidningarna idag om att Telia/Posten eventuellt inte skall köra sms avisering pga. bedrägerier och stölder.

Det kommer sms, åtminstone om man beställt från Telia. SMSet kom från Posten.

Ursprungligen av akerstrom:

Det kommer sms, åtminstone om man beställt från Telia. SMSet kom från Posten.

Ok - tack ! Då har dom inte börjat införa restriktioner på sms ännu i alla fall.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-09-28 12:44

Nu är min framme! Men av någon anledning så är den på ett serviceställe i Gullmarsplan, och jag som bor i Nacka. Skumt... Men det står att jag kan hämta i alla fall. Så strax åker jag och hämtar min!

Min är i Örebro nu och jag bor i Umeå så får den nog på måndag.

Ursprungligen av saramac:

Min är i Örebro nu och jag bor i Umeå så får den nog på måndag.

Örebro, det nya Ånge där all tracking upphör:)

Min kommer nog på måndag, så jag köpte en idag över disk

Om jag nu har haft 3G, 3Gs, 4 och 4S första dagen så kan jag inte bryta trenden nu:)

Ursprungligen av saramac:

Min är i Örebro nu och jag bor i Umeå så får den nog på måndag.

Exakt som för mig då. Det blir en lång helg då jag går runt och muttrar "Örebrooo" på riktigt gnällig gnällbältesdialekt...

Ursprungligen av Adrian B:

Exakt som för mig då. Det blir en lång helg då jag går runt och muttrar "Örebrooo" på riktigt gnällig gnällbältesdialekt...

Min är också i Örebro sedan fredag morgon. Lyckligtvis bor jag i Örebro och har den sedan igår. Nu är jag uppe tidigt med sonen som leker med iPad medan jag leker med iPhone 5 (svart, 64 Gb). Den är fantastisk, men faktiskt väldigt hal. Lätt att tappa.

Ursprungligen av Niklas99:

Min är också i Örebro sedan fredag morgon. Lyckligtvis bor jag i Örebro och har den sedan igår.

Ja, då är ju Örebro inte lika illa

  • Medlem
  • Orust
  • 2012-09-28 13:47

Äntligen min framme med, dags att sluta jobba för den här veckan.

Ursprungligen av BlackSmp:

Örebro, det nya Ånge där all tracking upphör:)

Min kommer nog på måndag, så jag köpte en idag över disk

Om jag nu har haft 3G, 3Gs, 4 och 4S första dagen så kan jag inte bryta trenden nu:)

Är det så? Drygt :/
Haha nä det skulle ju vara synd om du bröt den fina trenden! Grattis till nya iPhonen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-28 16:19

Fick sms när min (svart 64Gb Telia) var framme och har nu hämtat ut den. Dock inget brev med sim-kort från telia, så jag får väl nöja mig med att titta på den fram till på måndag... Fast den är ju fin iofs.

Ursprungligen av Jens H:

Fick sms när min (svart 64Gb Telia) var framme och har nu hämtat ut den. Dock inget brev med sim-kort från telia, så jag får väl nöja mig med att titta på den fram till på måndag... Fast den är ju fin iofs.

Då hade jag utan tvekan satt saxen i mitt sim och petat in det i den nya.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-28 16:22
Ursprungligen av pmarriott:

Då hade jag utan tvekan satt saxen i mitt sim och petat in det i den nya.

Just det, det är ju ett alternativ. Lite fredagspyssel är ju inte så dumt. Finns det mallar nån stans tro. Får kolla.

Ursprungligen av Jens H:

Just det, det är ju ett alternativ. Lite fredagspyssel är ju inte så dumt. Finns det mallar nån stans tro. Får kolla.

How to cut your own Nano SIM card (with easy PDF template)

Från tråden http://www.99mac.se/iphone-ipad/297841-gora-ett-nano-sim-ett-micro-sim-2.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-28 16:41
Ursprungligen av Jens H:

Lite fredagspyssel är ju inte så dumt. Finns det mallar nån stans tro.

Lite väl pyssligt kanske: How to convert a Micro SIM into a Nano SIM - YouTube

Och det funkade ju inte heller perfekt sedan utan en lite tveksam mod: Verizon iPhone 5 GSM Unlocked - works with AT&T, etc. - YouTube

Så jag får nöja mig med lurarna och köra min 4a i helgen.

Ursprungligen av Jens H:

Lite väl pyssligt kanske: How to convert a Micro SIM into a Nano SIM - YouTube

Och det funkade ju inte heller perfekt sedan utan en lite tveksam mod: Verizon iPhone 5 GSM Unlocked - works with AT&T, etc. - YouTube

Så jag får nöja mig med lurarna och köra min 4a i helgen.

Det där är överdrivet. Jag klippte till det på fri hand genom att bara kolla på mallen.
Gjorde det inte tunnare heller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-28 16:43
Ursprungligen av keptang:

Det där är överdrivet. Jag klippte till det på fri hand genom att bara kolla på mallen.
Gjorde det inte tunnare heller.

Och det funkar?

Ursprungligen av Jens H:

Och det funkar?

Ja, sen jag stoppade i det i måndags.

Bevaka tråden