Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är min telefon skickad från Borderlinx. Har fått DHL trackingnummer och allt! Kommer antagligen på måndag eller tisdag enligt Borderlinx! )

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 16:56

Ni snackar Borderlinx...kolla in vad FedEx har att göra just idag!

Ursprungligen av zinned:

Ni snackar Borderlinx...kolla in vad FedEx har att göra just idag!

Såg den där bilden förut. Helt sjukt!

/e

Fick då alltså ett ordernummer av Telia via sms i förmiddags. I denna står också leveransdatum 2012-10-01. Det verkar alltså som man hamnade i första leveransen. Synd bara att det ska ta 3 dagar extra om man bor norrut.

Nu går min att spåra på DHL. Den lämnade just Bermingham...

/e

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2012-09-21 21:02

har också nu beställt på telia. en svart iPhone 32Gb blev det, fast jag gick in i en butik och beställde, de skulle köra natt öppet den 28´e, fast jag kommer nog åka dit den 29´e istället

Tycker det är lite komiskt att Telia faktiskt är billigare än Tele2 på iPhone 5, därför funderar jag på att byta tillbaka till telia efter många år som tele2-kund, börjar ledsna på Tele2s dåliga mottagning som svajar mellan 3G och E i displayen hela tiden. Men det där med valet av abonnemang är svårt
Fick förhandsinfon i Visby att telia-butiken här enbart kommer få in 16 GB varianten tills premiären nästa fredag....Antar att storstäderna får de större varianterna tillgängliga dock

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 22:12
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Tycker det är lite komiskt att Telia faktiskt är billigare än Tele2 på iPhone 5, därför funderar jag på att byta tillbaka till telia efter många år som tele2-kund, börjar ledsna på Tele2s dåliga mottagning som svajar mellan 3G och E i displayen hela tiden. Men det där med valet av abonnemang är svårt
Fick förhandsinfon i Visby att telia-butiken här enbart kommer få in 16 GB varianten tills premiären nästa fredag....Antar att storstäderna får de större varianterna tillgängliga dock

Spännande att du väljer att gå tillbaka till Telia när du är missnöjd med tele2s nät. De delar ju nät i nästintill hela sverige. Läge att vidga vyerna kanske? Jag förlängde mitt abb hos 3 idag och kan verkligen rekommendera deras nät, har haft ruskigt bra hastighet i både min 3gs och 4.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 22:20
Ursprungligen av anon66:

Spännande att du väljer att gå tillbaka till Telia när du är missnöjd med tele2s nät. De delar ju nät i nästintill hela sverige. Läge att vidga vyerna kanske? Jag förlängde mitt abb hos 3 idag och kan verkligen rekommendera deras nät, har haft ruskigt bra hastighet i både min 3gs och 4.

3G-mottagningen skiljer inte mellan Telia – Tele2 vad jag vet, men Telia har istället överlägset bäst täckning på GSM/EDGE.

Ursprungligen av joakimo:

3G-mottagningen skiljer inte mellan Telia – Tele2 vad jag vet, men Telia har istället överlägset bäst täckning på GSM/EDGE.

Tele2 och Telenor jobbar ju lite på att komma ifatt nu iallfall iom att de slår ihop sitt 2G nät. Har precis påbörjats nu under hösten, 50% fler basstationer blir det efter sammanslagningen.

"Så ska 2G-nätet förbättras" - Mobil.se

Ursprungligen av anon66:

Spännande att du väljer att gå tillbaka till Telia när du är missnöjd med tele2s nät. De delar ju nät i nästintill hela sverige. Läge att vidga vyerna kanske? Jag förlängde mitt abb hos 3 idag och kan verkligen rekommendera deras nät, har haft ruskigt bra hastighet i både min 3gs och 4.

Har svårt att tro att 3 har något bra nät på gotland? Det mest jag hört om 3 här är...skräp tyvärr ;). Telia är ju alltid upp och ner med åsikter om....Tele2 har alla jag känner, för de är billigast, men ingen ställer väl krav på att sakerna ska fungera ständigt. Vi har ju många ställen utanför visby som mottagningen fullständigt dör eller slutar finnas på. Och där kan jag tänka mig att Telia är bättre än Tele2 just när det kommer till GSM. Men sen var det ju just det att telia faktiskt var billigare än tele2 som kan vara en faktor, jag inbillar mig kanske att telia är bättre än tele2 mottagningsmässigt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 14:26

Om det är någon som "råkat" beställa två och vill bli av med en Svart 16gb fort (i Sthlm) så PM!

Missade beställning på apple.co.uk och orkar inte köa.

Kan bara hålla med om förträffligheten i 3:s nät just nu. Bytte från Telia i våras och upplever bättre täckning och högre hastigheter här i Malmö. Däremot var 3 ingen höjdare runt 2004... Men det var då och nu är nu.

Tjoho! Då var min skeppad. Antas komma fram den 24:e. Med lite flyt har jag den på tisdag. Då ska man bara jaga eld i baken på Telenor så de kan få loss mitt nanosim.

Tele2 och Telia har iaf inte hängt med i utvecklingen av deras nät (3G). Deras nät är segt som sirap sedan smartphone-boomen. Om man prioriterar hastighet då dvs Telia har dock fortfarande bäst yttäckning dock (i överlag).

Själv använder jag wifi rätt flitigt så jag sneglar på att köpa min 5:a via Telia eller Halebop.

Nu är min i tyskland...

/e

Ursprungligen av everlast:

Nu är min i tyskland...

/e

Hoppas våra telefoner har det bra tillsammans.

Ursprungligen av keptang:

Hoppas våra telefoner har det bra tillsammans.

Det får vi hoppas.

Nu har min lämnat Liepzig, och är påväg till Landvetter.

Senast redigerat 2012-09-22 14:42

Min är i Nuneaton, UK. Reser med TNT.

Har haft Telia i många år och nu Tele 2
Hade Telia komplett 799 i mån men Tele 2 kontrade med ett erbjudande som knappast man kunde motstå.
Ett liknande komplett Abb för 349 kr mån bara där halvera jag min kostnad för obegränsad telefoni nästintill.
Vad jag stör mig på Telia är att är man kund så är man inget värd oftast får man inte ta del av erbjudande utan bara när man inte är kund, sedan tycker jag att man allt som oftast hade edge istället för 3G i telefonen, med Tele2 har jag aldrig sett min edge ikon mer. Jag är således nöjd med Tele2 pga att jag slipper betala 699 för ett komplett Abb då dem aldrig sänker sina priser utan tar alltid bra betalt. Tre har jag aldrig själv haft men många vänner som har dock har dem väl inte ens ett eget 4G nät?!
De äger inget GSM nät och nja jag är skeptisk. Köpte en iPhone5 för 339 kr mån 32GB betalar av hela Abb direkt så 8.136 kr tot vilket jag inte tycker är så dyrt plus jag får ett Abb till min iPad

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-22 18:42

Ringde och beställde en svart 64 GB med 3Pott abonnemang. Har inte fått någon orderbekräftelse än, så jag hoppas beställningen blev registrerad.

Ursprungligen av Arimos:

Ringde och beställde en svart 64 GB med 3Pott abonnemang. Har inte fått någon orderbekräftelse än, så jag hoppas beställningen blev registrerad.

När det kommer till Tre så får man ingen orderbekräftelse när man ringer. Bara så du vet

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-23 13:19
Ursprungligen av Specias:

När det kommer till Tre så får man ingen orderbekräftelse när man ringer. Bara så du vet

Okej. Jag mailade och fick besked att orderbekräftelsen kommer när luren skickas.

Ursprungligen av Arimos:

Okej. Jag mailade och fick besked att orderbekräftelsen kommer när luren skickas.

Ja det kan däremot stämma! Men som sagt, när du väl lägger en beställning per telefon får du ingen orderbekräftelse på att ordern blivet inlagd som man får hos Telia, Halebop...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2012-09-22 21:28

Blev en svart 16 GB med Telia Flex Medium.. Beställde 21:a och fick leveransdatum till 28/9. Fick farsan att sitta uppe och beställa den men fick idag ett mail att beställningen hade tagit bort eftersom det inte gick att flytta mitt gamla nummer (?)... Så lade en ny order i eftermiddags, hann aldrig ringa Telia och fråga om leveransdatum, men någon annan som har beställt samtidigt som har fått besked?

Ursprungligen av avse:

Fick farsan att sitta uppe och beställa den men fick idag ett mail att beställningen hade tagit bort eftersom det inte gick att flytta mitt gamla nummer (?)...

Har du samma personuppgifter på abonnemangen? Eller har du bindningstid kvar?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2012-09-22 23:22

Eftersom jag inte är 18 så får mina föräldrar stå på abonnemangen. Ingen bindningstid men olika personuppgifter ja.. Fint jag tänkte på det

Ursprungligen av avse:

Eftersom jag inte är 18 så får mina föräldrar stå på abonnemangen. Ingen bindningstid men olika personuppgifter ja.. Fint jag tänkte på det

Är du 18 så får du ha mobilabonnemang. Bra att du vet orsaken iaf

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-23 15:09

Varför ska man ha en orderbekräftelse när luren skickas? Den ska man väl ha när man har lagt ordern, det hörs ju på namnet.

Ursprungligen av kenjon:

Varför ska man ha en orderbekräftelse när luren skickas? Den ska man väl ha när man har lagt ordern, det hörs ju på namnet.

En del har tagit fel på orderbekräftelse och leveransbesked, tydligen.

Bevaka tråden