Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ogiltigt sim med iOS 6

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Uppdaterade till iOS 6 igår och nu kan min iPhone 4 inte läsa mitt simkort (Telenor). När jag slår in pinkod får jag bara upp "sim-fel" och sedan "ogiltigt sim". Telefonen fungerar i övrigt.

Har startat om, tagit ut sim-kortet, testat sim-kortet i en annan iPhone (funkade), fabriksåterställt och återskapat. Inget av detta har hjälpt...

Någon som har några idéer?

Testa att återställa den utan att återskapa från säkerhetskopia.

Fungerar det inte iaf så får du skicka den på service.

Provat annat simkort?

Ursprungligen av akerstrom:

Provat annat simkort?

Ja, har testat med annat simkort. Ingen framgång.

Ursprungligen av agdor:

Samma sak hände mig. Använd din PUK-kod för att ange en NY PIN-kod. Det funkade för mig...

Tack för tipset! Testar.

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2012-09-20 12:59

Samma sak hände mig. Använd din PUK-kod för att ange en NY PIN-kod. Det funkade för mig...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-21 11:51
Ursprungligen av agdor:

Samma sak hände mig. Använd din PUK-kod för att ange en NY PIN-kod. Det funkade för mig...

Hur gör man det? När jag byter PIN i paddan frågar den bara efter nuvarande PIN, inte PUK.

Jag upptäckte efter iOS 6-uppdateringen att det står "Ingen service" på min iPad 2 som har ett extrakort från Telia. För ett par dagar sen bytte jag dataabonnemang på min iPhone; det kan vara det som gjorde att extrakortet slutade funka, men jag upptäckte inte det förrän efter iOS 6. Och eftersom fler verkar ha samma problem så vill jag testa det mesta innan jag ringer till Telia och gnäller.

Återställning av paddan hjälpte inte. Tveksamt att det skulle funka utan återställning av backup, för det stod "No service" redan innan backupen lades in.

Edit: Paddans SIM-kort funkar inte i telefonen heller. Dags att ringa Telia och gnälla då.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-24 14:08
Ursprungligen av Vassius:

Edit: Paddans SIM-kort funkar inte i telefonen heller. Dags att ringa Telia och gnälla då.

Nu har jag ringt Telia, och mycket riktigt var det p.g.a. abonnemangsändringen extrakortet slutade fungera. Detta för att den tjänsten är säljstoppad och har ersatts av ett dyrare alternativ (69:- istället för 40:- i månaden). Men efter lite väntetid så fick jag beskedet att de ska aktivera mitt extrakort igen under eftermiddagen, till det gamla priset med mitt nya abonnemang. Tjoho!

+1 för Telias kundtjänst. Det kan de behöva.

Tolv timmar och fyra återställningar senare har det nu kickat igång igen. Minus många bilder och appar dock. Oklart vad problemet var.

Tack för era tips!

Är det fler som upplevt det här problemet med specifikt telenor? Eller med någon annan operatör för den delen?

Ursprungligen av Manglobe:

Är det fler som upplevt det här problemet med specifikt telenor? Eller med någon annan operatör för den delen?

Jag hade ett identiskt problem, men det var med iOS 5-uppdateringen och Halebop. Det löste sig lika oförklarligt efter en dag ungefär. Vete tusan vad det beror på, men SIM-kort verkar ha lite för mycket personlighet ibland.

Det kan de behöva - men det där är det skäl som jag har till att behålla mitt gamla abbonemang som har just extrakortet för 40:- månaden:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 18:36

Detta hände mig när jag uppdaterade till ios5 i min olåsta 4s. (telefonen blev helt låst) ...först skickade jag telefonen till Holland på apples begäran, utan resultat men 5 timmar i telefon + massor med mejl senare var det fixat = en vecka drygt. Då vidsade det sig att Apple rört till serienummrena så att min telefon var låst till AT&T vilket är opraktiskt. Så kan det gå.

1
Bevaka tråden