Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 ute nu!

Tråden skapades och har fått 364 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-20 15:04
Ursprungligen av Norberg:

Jag kan inte gå in på vårt wifi här hemma. När jag klickar på vårt egna så kommer det upp en sida hos Apple.se där det står logga in högst upp men själva sidan går inte att hitta, står bara "hmm, the page you're looking for can't be found."
Någon som vet vad problemet är?

Edit: Nu fungerar det!

Det räcker att förnya DHCP-tilldelningen.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-09-20 01:29

Min iPhone vägrar ansluta till routern efter uppdateringen. Det ser ut som det fungerar men efter 10-talet sekunder kommer det fram en typ hot-spotinloggningssida från apple.com med rubriken Logga in. Sidan är dock en 404-sida...
---
3 st på kort tid...:mad:
---
edit... återställde nätverksinställningarna och får fortfarande upp hot-spotinloggningen men nu står det success med liiiten text och nu fungerar det...

Hur återställer man bara Nätverskinställningarna?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2012-09-20 01:42
Ursprungligen av Bodhisattva:

Hur återställer man bara Nätverskinställningarna?

Inställningar -> allmänt -> återställ

Det funkade inte med att återställa alla inställningar men nyss, och då menar jag verkligen NU löste sig allt själv. Behövde inte göra så mycket alls faktiskt. Helt plötsligt hade den bara kopplat upp. Men tack ska ni ha.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-20 01:50
Ursprungligen av Bodhisattva:

Det funkade inte med att återställa alla inställningar men nyss, och då menar jag verkligen NU löste sig allt själv. Behövde inte göra så mycket alls faktiskt. Helt plötsligt hade den bara kopplat upp. Men tack ska ni ha.

Det gjorde susen för min, tack..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-20 05:47

Finputsningen som gjorts i iOS 6 gränssnitt passar mig, tycker det ser fräschare ut, små detaljer och snyggt.

Kartor är en katastrof, hoppas Google kommer med en app snabbt för deras kartor var riktigt bra. Fattar inte att Apple släppt något som är så ofärdigt. Med kartor i iOS 5 var det smidigt och enkelt att ta fram närmsta gångväg, man såg tydligt och kände igen sig direkt.

Jag gillar också alla småförbättringar däremot så har jag ingenting emot kartan. Den känns ok, speciellt eftersom Siri numera också hittar restauranger och liknande i min omgivning (det är väl också nytt?)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-09-20 07:57

+Stör-ej funktionen. Äntligen lite smarthet i telefonen!
+Safari är snabb, även på att visa PDF
+Bluetooth finns som val nr 3 i inställningar
+Musik/iTunes/AppStore-apparna är grymt snygga
+Delningsfunktionerna i bildström
+Snabb(!) infognig av bild/video i mail
+Det går att öppna appar inifrån AppStore!

-Hur man väljer grupper i kontakter/telefon är tre steg bakåt i utvecklingen...
-Just nu lite rörigt då Facebook 'flyttat' in i adressboken och kalendern. Stänger av detta.

Hela systemet är rappare än tidigt

teleno?

Senast redigerat 2012-09-20 12:59

Vill gärna tipsa om denna:

iOS 6: Tips, Tricks & Hidden Features

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-20 08:34

You can add a manual location entry for Reminders.

Det är fan på tiden!

Aj aj aj. Jag som hade tänkt hjälpa hela min familj att uppgradera till iOS 6 i helgen. Jag är så beroende av kartor, så jag kan nog faktiskt inte genomföra den här uppdateringen förrän Google har lagt upp sin egen app. Mamma såg fram emot delad bildström också, peh. Och buggen med raderade SMS låter ju tokfarlig, jag köper ju tågbiljetter som levereras som SMS titt som tätt.

GAHhhhh, så många av de här funktionerna verkar så bra! Så sent som nu i natt blev jag störd av SMS från en kompis och tänkte sömndrucket att "hoppas det går att uppgradera till iOS 6 imorgon så jag kan få lite lugn och ro mellan 22-06!" *tant*

Nu tänker jag sura.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-20 08:56
Ursprungligen av Manglobe:

Aj aj aj. Jag som hade tänkt hjälpa hela min familj att uppgradera till iOS 6 i helgen. Jag är så beroende av kartor, så jag kan nog faktiskt inte genomföra den här uppdateringen förrän Google har lagt upp sin egen app. Mamma såg fram emot delad bildström också, peh. Och buggen med raderade SMS låter ju tokfarlig, jag köper ju tågbiljetter som levereras som SMS titt som tätt.

GAHhhhh, så många av de här funktionerna verkar så bra! Så sent som nu i natt blev jag störd av SMS från en kompis och tänkte sömndrucket att "hoppas det går att uppgradera till iOS 6 imorgon så jag kan få lite lugn och ro mellan 22-06!" *tant*

Nu tänker jag sura.

På vilket sätt är du beroende av Kartor?

Ursprungligen av Manglobe:

Aj aj aj. Jag som hade tänkt hjälpa hela min familj att uppgradera till iOS 6 i helgen. Jag är så beroende av kartor, så jag kan nog faktiskt inte genomföra den här uppdateringen förrän Google har lagt upp sin egen app. Mamma såg fram emot delad bildström också, peh. Och buggen med raderade SMS låter ju tokfarlig, jag köper ju tågbiljetter som levereras som SMS titt som tätt.

GAHhhhh, så många av de här funktionerna verkar så bra! Så sent som nu i natt blev jag störd av SMS från en kompis och tänkte sömndrucket att "hoppas det går att uppgradera till iOS 6 imorgon så jag kan få lite lugn och ro mellan 22-06!" *tant*

Nu tänker jag sura.

Kartorna funkar. Vad är det som skulle saknas i nya kartorna vs. Googles?
SMS är "endast" påverkad av leverantörer som inte anger ngt telefonnummer som avsändare utan text istället.

Ursprungligen av keptang:

Kartorna funkar. Vad är det som skulle saknas i nya kartorna vs. Googles?
SMS är "endast" påverkad av leverantörer som inte anger ngt telefonnummer som avsändare utan text istället.

Kartor saknar ex. tunnelbanestationer vilket är för mig ett bra riktmärke
sedan är vissa saker märkligt placerat på kartan

Och gällande SMS-buggen så gäller det i stort sett alla företag och myndigheter som gör SMS utskick
skall bli intressant att se hur många av mina kunder som drabbas av detta

Ursprungligen av disktant:

Kartor saknar ex. tunnelbanestationer vilket är för mig ett bra riktmärke
sedan är vissa saker märkligt placerat på kartan

Och gällande SMS-buggen så gäller det i stort sett alla företag och myndigheter som gör SMS utskick
skall bli intressant att se hur många av mina kunder som drabbas av detta

Tunnelbanestationer finns där..

Håller med om SMS dock om man får många såna SMS.

Ursprungligen av keptang:

Tunnelbanestationer finns där..

Håller med om SMS dock om man får många såna SMS.

Ops, T-banan fanns med
men vad är det för jävla symbol

SMS-buggen kan även jag bekräfta att den inte gäller för nya SMS som trillar in

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-20 12:54
Ursprungligen av disktant:

Ops, T-banan fanns med
men vad är det för jävla symbol

Ha ha, jag upptäckte det också efter ett tag, tänkte inte alls på att den symbolen var för t-banan. Sen sitter symbolen lite fel vid t.ex Rådmansgatan.
Jag gnällde lite på kartor i tidigare inlägg men har redan börjat "vänja" mig, vem vet, om ett par dagar så är jag kanske jättenöjd

Ursprungligen av stile:

Ha ha, jag upptäckte det också efter ett tag, tänkte inte alls på att den symbolen var för t-banan. Sen sitter symbolen lite fel vid t.ex Rådmansgatan.
Jag gnällde lite på kartor i tidigare inlägg men har redan börjat "vänja" mig, vem vet, om ett par dagar så är jag kanske jättenöjd

Du menar väl att om ett par dagar så är du hjärntvättad? Det gäller att vi vänjer oss vid rätt terminologi

Ursprungligen av keptang:

Kartorna funkar. Vad är det som skulle saknas i nya kartorna vs. Googles?
SMS är "endast" påverkad av leverantörer som inte anger ngt telefonnummer som avsändare utan text istället.

Kanske beror på vart man tittar men på den karta jag tittade på över Sundsvall så var det mängder som fattades, företags "pins" ligger på helt fel platser o det ser allmänt ofärdigt ut. Dessutom i Satellitvyn fick jag bara grå dimma över hela stan igår kväll, oavsett hur nära jag zoomade in

  • Medlem
  • Luleå
  • 2012-09-20 09:41

- Vad gäller kartor tycker jag att själva appen är mycket bättre än den gamla. Men materialet är verkligen "work in progress".
Jag skulle nog inte sakna street view om det fanns flyover för alla ställen där det fanns street view....

- Med iOS 5 fick jag mellan 5 och 6 mbit/s som mest (nerladdning), men nu i morse när jag testade fick jag 8.779. (BBK)

- Safari är MYCKET snabbare.

- Hela telefonen känns mer responsiv, men det gör den ju ofta efter omstart. Hoppas den håller prestandan bättre över tiden, nu med iOS 6.

- Efter att App Store appen kraschat, och jag startat om den, såg den ut som appen i iOS 5. Nu är nya layouten tillbaka, förutom att flikarna "topplistor" och "kategorier" inte fungerar (säger "kan inte ansluta till iTunes Store").

- I "iTunes och App Store"-inställningarna finns "musik" numera med under "ladda ner automatiskt", men den är av och slår jag på den så går den tillbaka till av efter en liten stund. Hoppas detta betyder att iTunes in the cloud är på gång här. Det är fantamej på tiden.

- I beskrivningar av betan talades det om en ny inställning "wifi plus cellular", som skulle välja mobildata även om man var på wlan, om wlanet funkade dåligt. Hittar inte den inställningen (bilder från betan indikerar att den skulle varit på "mobildata"-fliken i inställningarn).

Tips-länken (i ett tidigare inlägg) var mycket bra. Tack för den!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-20 09:16

Nu petar man lite i detaljer men varför har inte bluetooth aktiveringen/avaktiveringen en switch som flight mode och VPN har? Känns dumt att man ska behöva gå två steg för att aktivera/avvaktivera bluetooth. Att internetdelning har ytterligare steg är förståligt då det finns en del inställningar där.

Jag har kört iOS 6 sedan beta 1 och inte märkt av någon SMS-bugg. Har fått några dussin sms från olika företag och myndigheter och läst desamma utan problem. Var det inte dessutom så att det gäller tidigare (på iOS 5) mottagna sms som inte kan visas efter uppdatering till iOS 6?
Kartorna har jag inte märkt någon försämring på, utom att det är grått i satellitvyn lite här och där.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har kört iOS 6 sedan beta 1 och inte märkt av någon SMS-bugg. Har fått några dussin sms från olika företag och myndigheter och läst desamma utan problem. Var det inte dessutom så att det gäller tidigare (på iOS 5) mottagna sms som inte kan visas efter uppdatering till iOS 6?
Kartorna har jag inte märkt någon försämring på, utom att det är grått i satellitvyn lite här och där.

Jag har inte fått några såna SMS sen GM lanserats så kan inte verifiera det.
Dock gamla sådana SMS (utan nummer) som mottagits på iOS 5 kan jag inte läsa i iOS 6 (förutom förhandsvisningen).

Ursprungligen av keptang:

Jag har inte fått några såna SMS sen GM lanserats så kan inte verifiera det.
Dock gamla sådana SMS (utan nummer) som mottagits på iOS 5 kan jag inte läsa i iOS 6 (förutom förhandsvisningen).

Jag testade och buggen existerar endast för SMS som man fått innan man uppdaterat.

Ursprungligen av mendezzz:

Jag testade och buggen existerar endast för SMS som man fått innan man uppdaterat.

Då är det alltså inget problem längre för flertalet, kanon!
Någon mer som kunnat bekräfta?

  • Medlem
  • 2012-09-20 09:44

Hur testade du detta? Skall man ringa t ex E.ON (som var ett av mina SMS) och be dem skicka en ett meddelande eller hur fick du det bekräftat?

Ursprungligen av mendezzz:

Jag testade och buggen existerar endast för SMS som man fått innan man uppdaterat.

Ursprungligen av jhm:

Hur testade du detta? Skall man ringa t ex E.ON (som var ett av mina SMS) och be dem skicka en ett meddelande eller hur fick du det bekräftat?

Jag har en banktjänst som använder sig av sms för att få till en 2-faktorsinloggning.

Ursprungligen av mendezzz:

Jag har en banktjänst som använder sig av sms för att få till en 2-faktorsinloggning.

Men då kanske det är en feature? Så där fungerar inloggingstjänsten för mig på jobbet (när jag använde min HTC). Det kommer ett SMS med ett tillfälligt lösenord och direkt när jag har läst mejlet så försvinner det.

  • Medlem
  • 2012-09-20 10:29

När det gäller mina SMS som jag fick före iOS 6, så är det definitivt en bugg, och inte någon feature.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men då kanske det är en feature? Så där fungerar inloggingstjänsten för mig på jobbet (när jag använde min HTC). Det kommer ett SMS med ett tillfälligt lösenord och direkt när jag har läst mejlet så försvinner det.

Bevaka tråden