Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 ute nu!

Tråden skapades och har fått 364 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av acke:

Kartor: Hoppas Apple jobbar övertid på 2.0.

Totalt värdelösa kartor. Gatan jag bor på som är fem år gammal finns inte med. Satellitbilderna är under all kritik, de går inte att använda till något. Cykel och gångvägar är inte med. Nej fy. Jag använder kartorna väldigt mycket och helt plötsligt blev de oanvändbara.
Kan man ladda ned Googles kartor igen?

  • Medlem
  • 2012-09-19 21:03

För mig tog det ca en minut att ladda ner uppdateringen och kanske en fem-tio minuter för telefonen att bli installerad. Funkar fint och direkt efter kom även uppdateringen för Navigon, med kartor för Q3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-21 22:58

Kan man ladda ner delar av uppdateringen? Vad jag har förstått funkar inte kartorna i iOS 6 och gamla Google-maps funkar ju klockrent, de har t.o.m. med gator som inte finns ännu. Isf ser jag ingen anledning att uppgradera.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-21 23:00
Ursprungligen av ruffen:

Kan man ladda ner delar av uppdateringen? Vad jag har förstått funkar inte kartorna i iOS 6 och gamla Google-maps funkar ju klockrent, de har t.o.m. med gator som inte finns ännu. Isf ser jag ingen anledning att uppgradera.

Nej..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-19 21:11

Efter vad jag läst å tänker jag vänta länge och väl med denna uppdatering. Jag gilla både mitt jailbreak och mina kartor från Google.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-19 21:15

Så man kan inte räkna med att söka i kartan efter busstrafiken fungerar?

Ursprungligen av lappen71:

Så man kan inte räkna med att söka i kartan efter busstrafiken fungerar?

Förstod inte riktigt din mening, men om du undrar över om busstrafik finns med i nya kartappen så är svaret nej.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 21:53
Ursprungligen av Martin Wikstrand:

Det verkar vara nåt knas med ljusstyrkan på "the new ipad" också. När den .dimmas måste man in i inställningar för att få tillbaka en vettig ljusstyrka.

På mina iPhone var det i alla fall så att den blev ljusare efter några sekunder när den känt av ljuset.

Ursprungligen av lappen71:

Så man kan inte räkna med att söka i kartan efter busstrafiken fungerar?

Nej, när man väljer det så vill den in i AppStore och ladda ner. Den hittar dock inget.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-19 23:23
Ursprungligen av zappee:

På mina iPhone var det i alla fall så att den blev ljusare efter några sekunder när den känt av ljuset.

Nej, när man väljer det så vill den in i AppStore och ladda ner. Den hittar dock inget.

Ok...synd

Det verkar vara nåt knas med ljusstyrkan på "the new ipad" också. När den .dimmas måste man in i inställningar för att få tillbaka en vettig ljusstyrka.

  • Medlem
  • 2012-09-19 21:33

För er som har en 4:a, känns det responsivt eller lägger ios6 högre belastning på telefonen?

Ursprungligen av Swift:

För er som har en 4:a, känns det responsivt eller lägger ios6 högre belastning på telefonen?

Märker inte av någon som helst belastning på min 4:a.. Inte hårdtestat direkt men märker ingen skillnad alls än sålänge.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-19 21:46
Ursprungligen av Swift:

För er som har en 4:a, känns det responsivt eller lägger ios6 högre belastning på telefonen?

Den upplevs inte som slöare i alla fall tycker jag.

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2012-09-19 21:52

Tycker de känns snabbt och stabilt på min 4:a, men jag kommer nog att gå tillbaka till iOS 5 igen.. Kartorna är helt värdelösa enligt mig, AppStore värkar inte funka helt ok då man inte ser recensioner på alla appar och dom man ser på så är de Max 5 st, knappen för fler funkar inte, knappen i passbook funkar inte heller.. Detta måste vara första gången Apple släpper ett iOS med då tydliga och stora buggar, de trodde jag inte om Apple..

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 21:55
Ursprungligen av RanZor:

Tycker de känns snabbt och stabilt på min 4:a, men jag kommer nog att gå tillbaka till iOS 5 igen.. Kartorna är helt värdelösa enligt mig, AppStore värkar inte funka helt ok då man inte ser recensioner på alla appar och dom man ser på så är de Max 5 st, knappen för fler funkar inte, knappen i passbook funkar inte heller.. Detta måste vara första gången Apple släpper ett iOS med då tydliga och stora buggar, de trodde jag inte om Apple..

En knapp i AppStore som inte fungerar och det är STORA buggar?

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2012-09-21 13:10
Ursprungligen av zappee:

En knapp i AppStore som inte fungerar och det är STORA buggar?

Nu skrev jag inte bara om en knapp utan om flera saker... Och ja, jag räknar det till en STOR bugg när min hemstad helt plötsligt ligger flera mil neråt i landet mot hur verkligenheten ser ut...

Favoritfunktionen i nya kart-appen är nog "rapportera problem med satelitbilden".

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 22:06

En rapporteringsfunktion för Trafik hade också varit bra.

Stämmer det att bilden i Kartor skall vara väldigt ljusgrå och se ut som en jättedimma passerar över staden?
Kan ju knappt urskilja grannhuset (stort hyreshus!)!

Ursprungligen av rosen888:

Stämmer det att bilden i Kartor skall vara väldigt ljusgrå och se ut som en jättedimma passerar över staden?
Kan ju knappt urskilja grannhuset (stort hyreshus!)!

Ja det stämmer nog. Kartorna fungerar rent ut sagt uruselt. I Malmö ser man ingenting när det är utzoomat, det är bara ludd. När det är rejält inzoomat ser det bra ut, utom när man kommer till de östra delarna av staden. Där möts man av en brun, pixelerad linje som sedan följs av en grå stadsvy.

2 iphones och en ipad fixade under kvällen...
2 datorer till 10.8.2

Nu, sovdags....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-19 23:10

Läste på ett svenskt forum att några hade problem med Meddelanden efter uppdateringen, där SMS från avsändare som inte finns med i kontaktboken – exempelvis Posten, DBS Schenker osv – inte längre går att läsa. Någon här som har råkat ut för något liknande?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 23:13
Ursprungligen av Adzam 1:

Läste på ett svenskt forum att några hade problem med Meddelanden efter uppdateringen, där SMS från avsändare som inte finns med i kontaktboken – exempelvis Posten, DBS Schenker osv – inte längre går att läsa. Någon här som har råkat ut för något liknande?

Ja, de försvinner när man trycker på dem

Undra vad som händer när man får ett nytt...

Ursprungligen av Adzam 1:

Läste på ett svenskt forum att några hade problem med Meddelanden efter uppdateringen, där SMS från avsändare som inte finns med i kontaktboken – exempelvis Posten, DBS Schenker osv – inte längre går att läsa. Någon här som har råkat ut för något liknande?

Med den publika releasen som kom idag eller tidigare beta-releaser? Har du någon länk?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 23:23
Ursprungligen av keptang:

Med den publika releasen som kom idag eller tidigare beta-releaser? Har du någon länk?

Publika.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 23:27

Testade nyss och det gäller bara sms man fått innan iOS6, dessa går ej att läsa.

Får man nya från fejkade avsändare så går de att läsa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-19 23:39
Ursprungligen av keptang:

Med den publika releasen som kom idag eller tidigare beta-releaser? Har du någon länk?

Den som kom idag. Inte en länk med mer än vad jag redan har nämnt/vad som diskuteras här.

För min del blir det nog att vänta med att uppdatera.

Ursprungligen av Adzam 1:

Läste på ett svenskt forum att några hade problem med Meddelanden efter uppdateringen, där SMS från avsändare som inte finns med i kontaktboken – exempelvis Posten, DBS Schenker osv – inte längre går att läsa. Någon här som har råkat ut för något liknande?

Jag har inte det problemet nu. Har SMS från ett okänt nummer (eller åtminstone som inte finns i adressboken) och det går att läsa.

Däremot försvann alla SMS när jag uppdaterade till iOS 6 så jag fick återställa från backup.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 23:25
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag har inte det problemet nu. Har SMS från ett okänt nummer (eller åtminstone som inte finns i adressboken) och det går att läsa.

Däremot försvann alla SMS när jag uppdaterade till iOS 6 så jag fick återställa från backup.

Handlar inte om okända nummer utan SMS som kommer från företag som "fejkar" avsändaren och skriver t.ex. Posten.
Alltså detta som Apple fick kritik för innan.
Tyvärr har de tagit sönder det helt...

Ursprungligen av zappee:

Handlar inte om okända nummer utan SMS som kommer från företag som "fejkar" avsändaren och skriver t.ex. Posten.
Alltså detta som Apple fick kritik för innan.
Tyvärr har de tagit sönder det helt...

Det handlar om SMS från företag med egna "kortnummer"

Kollade snabbt igenom mina SMS och Tandläkarens SMS försvinner, och även Försäkringskassan med mina VAB dagar
och självklart dom SMS jag skickar ut från jobbet till mina kunder

det här kommer inte att blir kul

Bevaka tråden