Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med min Mail

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med min Mail

Jag har ett par mail konton förutom apple's xxx@me.com

två av dessa använder Port 143 för att hämta hem mail och när jag loggar in på vissa Wifi
nätverk jag har tillgång till så fungerar inte dessa konton alls
Inte heller att skicka med port 2525

De andra kontona kör SSL och fungerar

Men det konstiga är, att jag kan både skicka och hämta med min Iphone med samma inställningar
Problemet verkar alltså ligga i min Mac
Jag har provat att lägga upp dessa konton med Outlook och får då även samma fel

Har varken problem i mitt eget nätverk eller med mobilt bredband

Vad kan detta bero på ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-09 00:40

Har du problem med både inkommande och utgående?
Vilka mailkonton gäller det? Vem har du som Internetoperatör?

  • Medlem
  • 2012-09-09 12:31

Jag skulle skriva en tabell med samtliga inställningar från macen i en kolumn och sedan föra in motsvarande inställningar i iPhone i den andra kolumnen. Har man allt framför sig är det lättare att se om det diffar någonstans.
Både nätverksinställningar och inställningar i Mail.app.

Kenjon
Jag har inga problem med min internetleverantör
Det är när jag loggar in på andras Wifi Nätverk, typ hotell och annat som detta uppstår

Baron
Det är exakt samma inställningar

Detta är ett mycket märkligt fenomen och trots att jag har ganska bra koll på det mesta
så kan jag inte finna anledningen. Jag tror att något har hänt med mailen sedan uppdatering till Lion MT
och skall man vara ärligt, så fattas det ett antal inställningsmöjligheter i inställningarna och inte minst
när det gäller vad och var man skall hämta och skicka när man har ett IMAP konto.
Dessa inställningar finns i Iphone men inte i Mac Mail.
tex skickat skall till "Sent messages" på servern ( i mitt webbhotells server går inte detta att ändra på )
men Mac Mail kan bara överföra "skickat" om mappen heter "sent items" I iphone går det bra att välja.

  • Medlem
  • 2012-09-09 23:46
1
Bevaka tråden