Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 4s + 3g nätet.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Brunflo, Sweden
  • 2012-08-31 20:10

Tjena!

Sitter med min första Iphone någonsin och är inte en hejare på detta, men problemet jag har är att telefonen helt utan vidare hoppar över på 3g nätet trots att jag i inställningarna valt bort 3g helt för att bara köra på gsm. Har märkt att telefonen automatiskt slår på 3g när man startat om mobilen, men nu slår den på lite hur som helst utan att jag rört mobilen...

Någon person som kan hjälpa mig med detta delikata problem?
Tack på förhand!

Har du ställt av 3G eller data? Jag tror mer på att du har stängt av data än 3G.

Den här tråden kanske kan hjälpa dig:

https://discussions.apple.com/thread/3385464?start=0&tstart=0

Tror samma som Barbapappa...
Annars är telefonen ganska konsekvent med att koppla upp på Edge/Gprs om man kopplat bort 3g..
Om du har ställt in rätt, så kan du pröva att återställa den annars..

  • Medlem
  • Brunflo, Sweden
  • 2012-08-31 22:01

Tjenare.

Jag har stängt av 3G och inte Data.
Se bild

Ursprungligen av snoffa:

Tjenare.

Jag har stängt av 3G och inte Data.
Se bild

[ATTACH="CONFIG"]34593[/ATTACH]

Ska det inte då stå "Telia 3G" uppe i vänstra hörnet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-31 23:26

Han har ju WiFi påslaget och då står det bara Telia. Slår han av WiFi borde det stå Telia E (för Edge).

Ursprungligen av kenjon:

Han har ju WiFi påslaget och då står det bara Telia. Slår han av WiFi borde det stå Telia E (för Edge).

Precis det jag menade

snoffa: Stäng av WiFi och se om du får upp infon som kenjon nämner ovan.

  • Medlem
  • Brunflo, Sweden
  • 2012-09-01 00:33

Yes, har jag wifi avslaget så står det Telia E. Men så rätt som det är så har mobilen automatiskt startat 3G och det står då Telia 3G.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-09-01 07:37

Switchar telefonen på "Aktivera 3G"? (knappen överst på din bifogade bild). Den styr 3G eller inte.
Sen om det står "Telia 3G" eller "Telia" i menyraden spelar mindre roll. Det är operatörens namn och kan stå vad so helst.
Prova med Bredbandskollen och se vilken hastighet du får om du vill vara säker.

(Omstart av 4S 5.1.1 sätter automatiskt på 3G)

  • Medlem
  • Brunflo, Sweden
  • 2012-09-01 10:11
Ursprungligen av reboot81:

Switchar telefonen på "Aktivera 3G"? (knappen överst på din bifogade bild). Den styr 3G eller inte.
Sen om det står "Telia 3G" eller "Telia" i menyraden spelar mindre roll. Det är operatörens namn och kan stå vad so helst.
Prova med Bredbandskollen och se vilken hastighet du får om du vill vara säker.

(Omstart av 4S 5.1.1 sätter automatiskt på 3G)

Yes, telefonen slår igång 3G lite hur som helst (utan att jag startar om telefonen) Detta märks genom att mottagningen som i GSM är full, blir mkt lägre vid 3G.

Testa då att återställa den.

1
Bevaka tråden