Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: Bättre porträtt med pannan framåt

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-08-14 12:54

Filmen inleds med 7 minuter om hur man ska instruera objektet. Hoppa till ca 7 min och kolla in resultaten om instruktionerna är långtråkiga. (Sedan vill man veta hur han gör.)
How to take a flattering portrait. [VIDEO]

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-08-14 15:46

En av de bästa instruktionsvideor (säger man så) jag sett hittills. Men jag tycker nog att man skall se hela videon. Han är ju helt grym på att se detaljer man ofta (alltid) missar själv.

  • Medlem
  • 2012-08-14 16:05
Ursprungligen av onnyt:

Men jag tycker nog att man skall se hela videon. Han är ju helt grym på att se detaljer man ofta (alltid) missar själv.

Hela dvd:n eller hela videon jag länkar till?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-08-14 16:11

Videolänken menar jag. 300$ är lite över min budget för DVD'n.

  • Medlem
  • 2012-08-14 16:15

Absolut! Jag skrev så då jag misstänker att 15 min är för mycket för många att ha ro att offra på en bra pedagog som inte skyndar fram till en punchline.
Se hela!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-14 17:00

Tack!
Bra pedagog men speciellt att man fick se många olika exempel, något i vart fall jag behöver för att inte bara förstå utan även begripa

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-14 20:09

Peter Hurley är grym! Han inspirerade mig att börja med headshots. Se hans andra videor om headshots som den här videon är en del av. Sök på hans namn på youtube.

Perfekt, vi står i begrepp att uppdatera våra personalbilder (120 st). Tack

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-08-15 15:44
Ursprungligen av Kottemannen:

Perfekt, vi står i begrepp att uppdatera våra personalbilder (120 st). Tack

Skulle vara kul att se några exempelbilder sedan om inte någon blir kränkt vill säga

Använde detta "knep" när jag fotograferade ca 200 elever när jag pluggade och det gör skillnad.

Jag tyckte alla skulle ha en snygg nytagen bild på sig själva till CV, hemsida etc.
Sen kom nästa klass och frågade....och nästa klass...

Det jobbigaste var att få folk ta regi - alltså förklara vad de skulle göra och få dem att göra det....
Prova dra samma sak ca 200ggr under kanske ngn vecka...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-15 18:02

Tack för bra länk, Baron.

Nu återstår bara att försöka praktisera detta i verkligheten. Kanske ska man vara förutseende och ett par dagar innan skicka länken till de kommande objekten?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-15 21:13
Ursprungligen av filuren:

Tack för bra länk, Baron.

Nu återstår bara att försöka praktisera detta i verkligheten. Kanske ska man vara förutseende och ett par dagar innan skicka länken till de kommande objekten?

Precis! Skicka videoklippet ett tag innan till modellen. Be modellen kika på videon och öva framför en spegel. Sedan när det är dags för fotografering, så dirigerar man och modellen känner igen sig.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-08-15 18:34

Ingen dålig idé . Då slipper man ju mycket av jobbet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-15 22:10

Ett tips till. Testa själva, t ex framför datorns kamera. Jag tycker att det känns fel - men det blir bra. Tror att det kan vara bra att själv ha känt det när man ska få andra att göra det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-18 09:24
Ursprungligen av Katinka:

Ett tips till. Testa själva, t ex framför datorns kamera. Jag tycker att det känns fel - men det blir bra. Tror att det kan vara bra att själv ha känt det när man ska få andra att göra det.

Gjorde samma sak, det är stor skillnad på hur man ser ut om man följer hans råd.

Gick rakt in på toaletten på jobb och stod där i tio minuter framför spegeln. Man känner sig som lagom puckad men det funkar ju faktiskt. Man märker också att det är lätt att överdriva det och då ser man verkligen ut som ett pucko
/m

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-17 20:12
Ursprungligen av martinator:

Gick rakt in på toaletten på jobb och stod där i tio minuter framför spegeln. Man känner sig som lagom puckad men det funkar ju faktiskt. Man märker också att det är lätt att överdriva det och då ser man verkligen ut som ett pucko
/m

Som Hurley säger i slutet av videon, att det känns konstigt, men är rätt...

Stort tack för tipset!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-08-19 14:01

Intressant! Frugan och jag har testat framför spegeln...:)

1
Bevaka tråden