Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kom Things 2 med Cloud?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-16 22:44

Har jag sovit? Upptäckte at Things nu officiellt har Cloudfunktion. Men jag kommer inte ihåg att jag uppdaterat den appen? Någon som provat? Fungerar det mellan iOS och OS X? Hinner inte utforska själv just nu.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-08-16 23:04

Det funkar precis så bra som man kan önska. Väldigt snabb synkronisering och bättre gränssnitt än tidigare versioner.
Det känns skönt att de inte valde iCloud då appar som använder iCloud sällan är superrappa på att fylla på med det senaste innehållet från molnet.

Det kom för några veckor sedan kan jag minnas. Fungerar tokigt bra på Mac och OSX

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-18 10:24

Jag provade under en period Things på iPad och tyckte det var suveränt. Men då jag kör pc på jobber gick jag aldrig vidare med att använda den fullt ut. Funderar nu på att testa. Men då jag fortfarande har pc på jobbet är jag lite tveksam. Använder ju padda och iPhonen på jobbet dock, så jag är lite rådvill. Det är ju inget billigt program direkt.

Sedan undrar jag om man nu har den på iPad, måste man köpa den till iPhone också? Ska inte det man köper till en iOS laddas till alla iOS-enheter?

Ursprungligen av xms67:

Jag provade under en period Things på iPad och tyckte det var suveränt. Men då jag kör pc på jobber gick jag aldrig vidare med att använda den fullt ut. Funderar nu på att testa. Men då jag fortfarande har pc på jobbet är jag lite tveksam. Använder ju padda och iPhonen på jobbet dock, så jag är lite rådvill. Det är ju inget billigt program direkt.

Sedan undrar jag om man nu har den på iPad, måste man köpa den till iPhone också? Ska inte det man köper till en iOS laddas till alla iOS-enheter?

Det beror på om appen är en universal-app eller inte. Things är det inte så man får snällt betala för både iPhone och iPad. Men det är lätt värt det. Fantastisk app som blivit ännu mer fantastisk i och med molnsynkningen.

Hej!
jag har tyvärr fått mer problem med Things 2...
Jag uppdaterade till Things 2 på datorn (Mac OS 10.6.8) men efter att ha gjort det vägrar Things att synka med min Iphone som är av det äldre slaget (tror att jag kör version 4.2.1 på en iPhone 3G). Jag kan inte uppdatera till någon nyare version av Things på iPhonen eftersom det då krävs iOS 5.

Vad kan jag göra för att få tillbaka synkningen med Things på datorn... Jag har kontaktat Culturecode för flera dagar sedan men inte fått svar, sannolikt för att de har mkt att göra.

Förslag?
med vänl hälsn Jonas

Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
jag har tyvärr fått mer problem med Things 2...
Jag uppdaterade till Things 2 på datorn (Mac OS 10.6.8) men efter att ha gjort det vägrar Things att synka med min Iphone som är av det äldre slaget (tror att jag kör version 4.2.1 på en iPhone 3G). Jag kan inte uppdatera till någon nyare version av Things på iPhonen eftersom det då krävs iOS 5.

Vad kan jag göra för att få tillbaka synkningen med Things på datorn... Jag har kontaktat Culturecode för flera dagar sedan men inte fått svar, sannolikt för att de har mkt att göra.

Förslag?
med vänl hälsn Jonas

Kan du inte stänga av synkningen med molnet?

Hej!
stängde av synkningen med molnet igår kväll men fick ändå inte synkningen till mobilen att fungera.... Kan det vara så att den uppdaterade versionen av things inte lirar med min gamla things-version på iPhone 3G?

Ett inlägg har tagits bort med hänvisning till forumets regler § 7. Vi tillåter inte inlägg och diskussioner som antyder till att man laddar ner och/eller använder piratkopierad programvara.

/ Mod

1
Bevaka tråden