Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filter för att göra pass-grafik

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker ett photoshop-filter för att omvandla fotografier till sån där grafik som finns i pass, en massa tunna linjer som i tex kopparstic eller på sedlar. Finns det sådana?

(jag ska inte tillverka pengar)

Det finns (som alltid) när det gäller Photoshop sätt att göra det utan pluggar, men här är annars en plugg som jag tror gör det du efterfrågar:

AlphaPlugins Engraver plug-in for Adobe Photoshop

Ah nice! Verkar vara det jag söker. Men jag förstod nog inte hur man ska använda scriptet, vet du? Det dyker inte upp i script-menyn...

  • Avstängd
  • 2012-08-03 09:22
Ursprungligen av klarabara:

Ah nice! Verkar vara det jag söker. Men jag förstod nog inte hur man ska använda scriptet, vet du? Det dyker inte upp i script-menyn...

Det finns 4 ställen som "plugg-ins kan hamna på i PS.

Vanligast under filter-menyn.
Automate-menyn
Scrip-menyn
Också en del som inte är riktiga plugg-ins kan hamna i Actions sidofältet men rätt ovanligt.

Jamen titta där var det! Tack så mycket igen!

*leker och har fett med kul*

  • Avstängd
  • 2012-08-03 18:10
Ursprungligen av klarabara:

Jamen titta där var det! Tack så mycket igen!

*leker och har fett med kul*

Hur mycket gav du för det?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-03 17:52

Kan man få se ett smakprov? Alltså ett som inte ligger på säljsidan (som, såklart, alltid är jättebra).

Har inte betalt än, tänkte leka lite först och se att jag verkligen kan göra det jag har i åtanke. Smakproven är inte klara än

  • Avstängd
  • 2012-08-03 20:36

Ok

1
Bevaka tråden